Положення про науковий гурток
Діяльність наукових шкіл
Робота методологічного семінару
Науково-практичні конференції
На кафедрі педагогіки та спеціальної освіти здійснює роботу щорічний методологічний семінар. Змістовне наповнення тематичних виступів та публічне обговорення їх результатів сприяє актуалізації важливих наукових проблем, ознайомленню з новітніми науковими досягненнями, поширенню науково-педагогічних знань, та є орієнтиром подальших наукових пошуків, регулятором спрямування дослідження в потрібному напрямку, помічником в окресленні перспектив подальших пошуків.
Детальніше...
Всеукраїнська науково-практична конференція «Підготовка майбутнього педагога в умовах євроінтеграційних процесів» 30 березня 2023 року
Круглий стіл «Шляхи співпраці» 15 березня 2023 року
Регіональна науково-практична інтернет-конференція «Формування ціннісних орієнтирів дітей та молоді засобами позашкільної освіти» 22 лютого 2022 року
Науково-практична конференція, присвячена 100-річчю Центральноукраїнського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка (секційне засідання) 24 листопада 2021 року (Звіт про конференцію)
Круглий стіл «Особистість: виклики та особливості розвитку в глобалізаційний час» 23 листопада 2021 року (Програма круглого столу)
Регіональна науково-практична інтернет-конференція «Український учитель: в контексті глобалізаційних процесів» 20 травня 2021 року (Інформаційний лист, Програма конференції)
Всеукраїнська науково-практична конференція «Теорія і практика естетичного виховання у закладах освіти» присвячена 100-річчю із дня заснування ЦДПУ ім. В. Винниченка та 90-річчю з дня народження Корифея української педагогіки Сергія Гавриловича Мельничука (21 травня 2021 року) (Програма конференції) (Презентація)
Х Міжнародна науково-практична конференція та XХV Всеукраїнські педагогічні читання «Творча спадщина Василя Сухомлинського у вітчизняному та міжнародному вимірах» 4-5 жовтня 2018 року (Київ–Кропивницький–Павлиш) (Програма конференції)
На кафедрі спеціальної освіти успішно функціонують дві наукові школи: «Дослідження історико-педагогічних процесів України» (професор Окольнича Т.В.) та «Теорія та історія навчально-виховного процесу у загальноосвітній та вищій школі» (професор Рацул О.А.).
Ключовими аспектами наукових шкіл кафедри є:
- Єдина програма: спільний план дослідження, який визначає напрямки роботи, теми.
- Спільні погляди: єдність наукових позицій, підходів та стилю наукової роботи серед учасників школи.
- Спільна діяльність: колективна праця над науковими проєктами, обговорення результатів та публікації.
Наукова школа дослідження історії педагогіки (під науковим керівництвом професора Окольничої Т.В.) – це колектив науковців, об'єднаних єдиною дослідницькою програмою, що вивчає розвиток освіти, виховання та педагогічної думки в історичному контексті. Наукова школа характеризується спільними науковими поглядами, стилем наукової діяльності та спільною дослідною програмою у галузі історії педагогіки України.
Основні напрями роботи наукової школи:
– актуальні проблеми історії становлення української школи і розвитку вітчизняної освіти;
– проблеми підготовки фахівців і виховання молоді у вищому навчальному закладі системи освіти України в умовах європейської інтеграції;
– дослідження організаційно-педагогічних засад модернізації навчально-виховного процесу в закладах вищої освіти.
Історико-педагогічні дослідження допомагають зрозуміти сучасні процеси в освіті та вихованні. Вивчення досвіду минулого дозволяє розробляти нові педагогічні підходи та вирішувати актуальні проблеми.
За результатами досліджень захищаються кандидатські та докторські дисертації. Під керівництвом доктора педагогічних наук, професора Окольничої Т. В. захищено докторську дисертацію, 6 кандидатських дисертацій, 3 – на здобуття наукового ступеня доктора філософії.
Члени наукової школи постійно публікують свої наукові та методичні праці у фахових збірниках, беруть участь у наукових конференціях, семінарах. За результатами досліджень членами наукової школи опубліковано близько 200 праць, у тому числі монографії, підручники, навчально-методичні посібники.
Наукова школа «Теорія та історія навчально-виховного процесу у загальноосвітній та вищій школі» (під науковим керівництвом професора Рацула О.А.).
Наукова школа – це колектив науковців, об’єднаних єдиною дослідницькою програмою, що зосереджується на вивченні та удосконаленні теорії й історії навчально-виховного процесу у закладах загальної середньої та вищої освіти. Діяльність школи спрямована на розробку сучасних педагогічних концепцій, аналіз історико-педагогічного досвіду та пошук ефективних шляхів розвитку освітнього середовища в умовах суспільних трансформацій.
Основні напрями роботи наукової школи:
– дослідження становлення й розвитку системи освіти України в контексті європейської інтеграції;
– теоретичні та методичні засади організації навчально-виховного процесу в школі та закладах вищої освіти;
– удосконалення педагогічних технологій навчання і виховання молоді;
– історико-педагогічний аналіз модернізаційних процесів в освіті України.
Під керівництвом доктора педагогічних наук, професора Рацула О.А. захищено 1 докторську дисертацію та 4 кандидатські дисертації.
Члени наукової школи активно публікують результати своїх досліджень у фахових виданнях, беруть участь у наукових конференціях і семінарах, готують монографії, навчально-методичні посібники та інші наукові праці, що сприяють розвитку сучасної педагогічної науки.
Інформаційне оточення сучасної людини вимагає стабільної та критичної реакції особистості. Саме з цією метою 17 лютого 2022 року відбувся віртуальний коворкінг «Вивчай – розрізняй – реагуй або Fair play сьогодення», який зібрав 50 учасників: студентів і викладачів факультету педагогіки, психології та мистецтв, гостей з інших закладів.