Історія кафедри спеціальної освіти
01 серпня 2022 р. у результаті оптимізації внутрішньо-організаційної структури факультетів відбулося об’єднання кафедри педагогіки та менеджменту освіти та кафедри педагогіки спеціальної та соціальної освіти, у результаті чого було створено кафедру педагогіки та спеціальної освіти.
Зазначену кафедру очолив кандидат педагогічних наук, професор А. Б. Рацул, підтримуючи славні традиції двох колективів щодо подальшого розвитку науково-педагогічного потенціалу та діяльності кафедри.
З 1 вересня 2025 року почала існувати кафедра спеціальної освіти, як окремий підрозділ факультету освітніх наук та мистецтв. На кафедрі працюють: д.п.н., професор Окольнича Т.В., д.п.н., професор Рацул О.А., к.п.н., доцент Завітренко Д.Ж., к.п.н., доцент Кашуба Л.В., к.п.н., ст.викл. Нагорна О.В., к.п.н., ст.викл. Дорошенко О.М.
Науково-педагогічні працівники кафедри забезпечують викладання дисциплін на факультеті освітніх наук та мистецтв, на курсах підвищення кваліфікації педагогічних працівників області.
Стратегія розвитку кафедри спеціальної освіти спрямована на: вирішення завдань підвищення якості навчання студентів на І бакалаврському рівні та підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації педагогічних, науково-педагогічних працівників на основі комплексного підходу щодо розвитку, вдосконалення змісту, підвищення якості педагогічної освіти через принципи реалізації парадигми безперервності та відкритості; реалізацію сучасних інноваційних технологій, особистісно-професійного вдосконалення та розвитку компетентності особистості майбутніх фахівців педагогічної сфери засобами психолого-педагогічного та науково-методичного супроводу освітнього процесу; забезпечення умов для оптимізації навчального процесу на основі відповідних стандартів вищої освіти та інтеграції її до європейських і світових освітніх просторів, організація міжнародного співробітництва в рамках окресленої проблеми.
Провідними принципами діяльності кафедри є:
– створення умов для особистісного та професійного зростання кожного члена кафедри;
– спільність розробки проблем та колегіальність прийняття рішень;
– співпраця та взаємопідтримка;
– взаємодія зі студентами та слухачами курсів підвищення кваліфікації;
– творчий підхід до розв’язання професійних завдань.