Інструменти доступності

  • вул. Шевченка, 1, м. Кропивницький
  • (0522) 32-17-18
fizmat_logo

Факультет математики, природничих наук та технологій

Студентка спеціальності 014.07 середня освіта (Географія) Юхно Дар’я взяла участь у програмі академічної мобільності

Студентка спеціальності 014.07 середня освіта (Географія) Юхно Дар’я взяла участь у програмі академічної мобільності

Академічна мобільність – це можливість учасників освітнього процесу (студентів, викладачів та ін.) навчатися, викладати, стажуватися чи проводити наукову діяльність в іншому закладі вищої освіти або науковій установі на території України чи поза її межами (ст.1 Закону України «Про вищу освіту»). Центральноукраїнський державний університет імені Володимира Винниченка всіляко сприяє своїм студентам у реалізації права на академічну мобільність.

Зокрема до програми академічної мобільності долучилася і студентка нашого факультету Дар’я Юхно. Ось що розповіла нам Даша: «Здобуваючи освіту на факультеті математики, природничих наук та технологій за спеціальністю 014 Середня освіта (Географія), у 2024-2025 навчальному році вирішила взяти  участь у програмі академічної мобільності та протягом одного семестру навчалася у Поморському університеті «Uniwersytet Pomorski w Słupsku» на факультеті географії та туризму (місто Слупськ, Польща).

Це був один із найбільш захопливих періодів мого студентського життя. Перш за все, хочу відзначити, що навчання в іншій країні, з іншим мовним середовищем, було справжнім викликом. Польська мова здалася мені непростою, особливо коли йшлося про спеціалізовану термінологію та роботу з науковими картами. Але саме через подолання труднощів я й зросла як студент, як майбутній педагог і як особистість.

Особливе місце в моїй академічній програмі займала практична підготовка. Я мала унікальну можливість розробляти та проводити  справжні екскурсії польською мовою — це було складно, але неймовірно цінно. Я навчилася не просто говорити, а презентувати матеріал цікаво та доступно. Ми, студенти, також відвідали п’ятизірковий готель Hilton в місті Гданськ, де ознайомились із принципами його функціонування – це стало чудовим прикладом взаємозв’язку географії та туризму.

Ще одним яскравим моментом мого студентського життя у Польщі стала поїздка до порту міста Гдині, де мали змогу спостерігати за транспортною логістикою, морською інфраструктурою та екологічними викликами, які постали перед приморськими територіями Північної Польщі.

А зимовий похід у Високі Татри (гірський масив на кордоні Польщі та Словаччини) став не лише фізичним випробуванням, а й емоційним відкриттям: я побачила на практиці вплив рельєфу, клімату на туристичну інфраструктуру гірської місцевості.

Звісно, що під час навчання за кордоном були й труднощі. Інша освітня система, високі вимоги до самостійної роботи, постійна адаптація — усе це вимагало від мене великої зосередженості та витривалості. Але водночас я відчула переваги навчання в західноєвропейському освітньому просторі: доступ до сучасної літератури, робота в команді, партнерські стосунки з викладачами.

Отож, підсумовуючи свій досвід навчання у Польщі, можу сформулювати такі найважливіші висновки та враження:

  • академічна мобільність – це не лише про навчання, а й про розвиток особистості; за цей час я стала більш впевненою, мобільною, відкритою до нового;
  • подорожуючи, досліджуючи нові країни і регіони, географія як наука постала для мене у ще більш міждисциплінарному світлі, я побачила нові можливості щодо застосування отриманих географічних знань та умінь;
  • після повернення додому відчула в собі сили застосовувати отриманий досвід у своїй майбутній професії – як педагог, гід, науковець, організатор туристично-краєзнавчої роботи.

Ця поїздка назавжди запамʼятається як приклад того, що  навчання може надихати, формувати і відкривати світ».

Інформацію надав доцент Онойко Ю.Ю.

Image

Столітні традиції якісної освіти!

Підписатись