Інструменти доступності

  • вул. Шевченка, 1, м. Кропивницький
  • (0522) 32-17-18
fizmat_logo

Факультет інформаційних технологій, математики та природничих наук

Абрамова Оксана Віталіївна

Abramova

в.о. завідувачки кафедри, кандидат педагогічних наук, доцент

Освіта: Кіровоградський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка (2000 р.), спеціальність «Трудове навчання та основи інформатики», кваліфікація «Вчитель обслуговуючої праці та інформатики».

Українська інженерно-педагогічна академія (2018 р.), спеціальність «Професійна освіта. Технологія виробів легкої промисловості», професійна кваліфікація «Професіонал в галузі технології легкої промисловості. Педагог дослідник».

Напрями наукової та професійної діяльності: технологічна освіта в контексті Нової української школи; підготовка майбутніх учителів трудового навчання та технологій, фахівців з технології швейних виробів; Soft-skills в освіті; цифрові технології в освіті; історія, теорія й практика професійної освіти, трудового навчання і виховання молоді (ХІХ – поч. ХХ ст.).

Тема кандидатської дисертації: «Організація навчально-виховного процесу в комерційних училищах України (1894-1920 рр.)» (2007 р.)

Транслітерація імені: Oksana Abramova

ORCID: 0000-0003-1802-8274

Профілі: Scopus, WebofScience, Google Scholar

Відзнаки:

  • Подяка Кіровоградської міської ради та виконавчого комітету (2015),
  • Почесна грамота ЦДПУ (2021), Подяка МОН України (2021),
  • Науковий потенціал університету – знак ЦДПУ ім. В. Винниченка (2022),
  • Подяка ДЗВО «Університет менеджменту освіти» Національної академії педагогічних наук України (2023),
  • Подяка ЦДУ ім. В. Винниченка (2025),

  • Грамота ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти» МОНУ (2025),

  • Подяка МОН, Офіс впровадження НУШ при МОН (2025),

  • Грамота МОН (2025).

Дисципліни, які викладає: Сучасні освітні технології в галузі технологічної освіти, Методика навчання інтегрованих навчальних курсів, Методика трудового навчання та технологій, Виробництво та обробка конструкційних матеріалів: Технології обробки матеріалів, Тренінгові технології.

Основні публікації

 Публікації у закордонних виданнях (колективних монографіях):

  1. Abramova, O., Burdun, V., Vdovenko, V. Pedagogical features of the application of modern educational technologies in the process of education of students. Modern approaches to ensuring sustainable development. The University of Technology in Katowice Press. 2023. С. 107-113. ISBN 978-83-965554-8-9 DOI: 10.54264/M020.
  2. Abramova, О., Vdovenko V., Prykhodko I. Features of the formation of research skills of school students while working on STEM-projects. Contemporary technologies and society: innovations, artificial intelligence, and challenges. Collective Scientific Monograp. The University of Technology in Katowice Press. 2023. С. 148-154.
  3. Tereshchuk A., Abramova O., Doroshenko N. Schoolchildren project activities organization in technology lessons. Contemporary technologies in the educational process. Series of monographs Faculty of Architecture, Civil Engineering and Applied Arts Katowice School of Technology. 40. 2020. р. 131-141. ISBN 978-83-957298-7-4.

Посібники:

  1. Коршунова О., Абрамова О., де Конінг О., Дьоміна І. Модельна навчальна програма «STEM: дослідження та проєктування». 5-6 класи. 2025.
  2. Інформаційно-методичні матеріали курсу «Практикум з технологій» (для студентів спеціальності Середня освіта (Технології) першого (бакалаврського) рівня вищої освіти). Укладачі: О. Абрамова, Н. Мироненко, О. Пуляк, С. Рябець, А. Ткачук, Л. Чистякова. Кропивницький, 2025. 96 с. Рекомендовано до видання Методичною радою Центральноукраїнського державного університету імені Володимира Винниченка (протокол No5 від 22 травня 2025 року).
  3. Інформаційно-методичні матеріали з атестації. Спеціальність 014 Середня освіта (Трудове навчання та технології). Освітньо-професійна програма Середня освіта (Трудове навчання та технології), галузі знань: 01 Освіта/ Педагогіка, першого (бакалаврського) рівня вищої освіти. Упорядники: О.В. Абрамова, С.О. Кононенко, І.П. Краснощок, С.К. Мельничук, Н.В. Мироненко, С.І. Рябець, А.І. Ткачук, Л.О. Чистякова, О.М. Щирбул, І.Л. Царенко. Кропивницький, 2024. 56 с.   Протокол методради ЦДУ  №4 від 15.05.2024.
  4. Методичні рекомендації з дисципліни «Інформаційні технології в науці» (для здобувачів вищої освіти третього (освітньо-наукового) рівня). Укладач: О.В. Абрамова. Кропивницький, 2024. 54 с. Рекомендовано до видання Методичною радою Центральноукраїнського державного університету імені Володимира Винниченка (протокол №1 від 28 серпня 2024 року).
  5. Терещук А., Абрамова О., Гащак В., Павич Н. Модельна програма «Технології. 5-6 класи» для закладів загальної середньої освіти. Рекомендовано МОНУ, наказ №795 від 12.07.2021. Сайт МОН.
  6. Терещук А., Гащак В., Абрамова О., Павич Н. Технології. 5-6 клас. Методика організації освітнього середовища. Навчально-методичний посібник. Чернівці: Букрек, 2021. 168 с. Гриф МОН.
  7. Єжова О.В., Абрамова О.В.. Технологія оброблення швейних виробів (навчальний посібник). Київ.: Центр учбової літератури, 2020. 256 с. ISBN 978-617-673-669-1. Гриф МОН.
  8. Методичні рекомендації до підготовки курсових і дипломних (кваліфікаційних) робіт: для студентів спеціальності 015 Професійна освіта (за спеціалізаціями) першого (бакалаврського) рівня вищої освіти. Кропивницький: РВВ ЦДПУ імені Володимира Винниченка, 2020. 75 с. Рекомендовано до друку рішенням методичної ради ЦДПУ ім. В. Винниченка, протокол № 1 від 18.11.2020 р. (у співавторстві).
  9. Технологія виробів легкої промисловості. Виробнича (педагогічна) практика. Програма та методичні рекомендації для здобувачів освітнього ступеня «бакалавр» спеціальності 015 «Професійна освіта (Технологія виробів легкої промисловості)»: посібник. Кропивницький: РВВ ЦДПУ імені В. Винниченка, 2020. 47 с. Рекомендовано до друку рішенням методичної ради (протокол №1 від 18.11.2020 р.) (у співавторстві).
  10. Абрамова О.В., Куценко Т.В., Рябець С.І., Чистякова Л.О. Інформаційно-методичні матеріали з атестації. Спеціальність 015 Професійна освіта (Технологія виробів легкої промисловості), Освітньо-професійна програма Професійна освіта (Технологія виробів легкої промисловості), галузі знань 01 Освіта/Педагогіка, першого (бакалаврського) рівня вищої освіти. Видання друге, доповнене та перероблене. Кропивницький: РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2023. 48 с. Рекомендовано Методичною радою Центральноукраїнського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка (протокол № 1 від 18 листопада 2020 р.)

 Наукові публікації у періодичних виданнях, які включені до наукометричних баз, рекомендованих МОН, зокрема Scopus або Web of Science Core Collection:

  1. Nikitenko, V., Voronkova, V., Oleksenko, R., Kyvliuk, O., Klochek, L., Koliada, N.,  Abramova, O., Drachuk, M. Developing the Concept of Digital Humanism as Human Interaction with Artificial Intelligence. 2025. Pakistan Journal of Life and Social Sciences, 23 (1), pp. 238-248. DOI: https://doi.org/10.57239/PJLSS-2025-23.1.0021 (Scopus).
  2. Ihnatenko, N., Myronenko, N., Yakymenko, S., Abramova, O., & Lisovskyi, V. Modern education: key factor in global innovation in higher education.  2024, Amazonia Investiga, 13(73), 273-283. DOI: https://doi.org/10.34069/AI/2024.73.01.23 (Web of Science).

  3. Maksymchuk, A., Shvets, O., Shtainer, T., Petrova, I., Kravchenko, N., Abramova, O. Developing Art and Graphic Skills among Future Designers: An Integrative Principle and A Methodical Model. 2024, Revista Romaneasca Pentru Educatie Multidimensionala, 16(2), 105-117. DOI: https://doi.org/10.18662/rrem/16.2/848 (Web of Science).

  4. Mykhailova, R., Abramova, O., Kravchenko, N., Petrova, I., Nebesnyk, I., & Sofilkanych, M. Modern Web Design and Blog Design: Virtual Reality and Augmented Reality. 2023, BRAIN. Broad Research in Artificial Intelligence and Neuroscience14(3), 394-407. DOI: https://doi.org/10.18662/brain/14.3/481 (Web of Science).
  5. Yezhova, O, Abramova, O., Pashkevich, K., Vasylieva, O. (2022). Designing of children’s stage costume using bionic objects. Fashion, Style & Popular Culture. 2022/7 (3). р.259-271. DOI: 10.1386/fspc_00053_1 DOI: https://doi.org/10.1386/fspc_00053_1 https://www.ingentaconnect.com/contentone/intellect/fspc/2022/00000009/00000003/art00002 (Scopus, Web of Science).
  6. Yashchuk, S., Gurevych, R., Gusak, L., Pronikova, I., Abramova, O., & Manoilenko, N. (2021). Professional Training of Masters of Technological Education in Pedagogical Higher Education Institute. Revista Romaneasca Pentru Educatie Multidimensionala, 13(2), 39-56.https://doi.org/10.18662/rrem/13.2/409 (Web of Science).
  7. Mykhyda, S., Сherkasov, V., Yezhova, O., Abramova, O., Myronenko, N. (2020). Formation of Pedagogical University Students’ Readness for Undergraduate and Graduate Research. Revista Romaneasca pentru Educatie Multidimensionala. 12 Is. 1. p. 53-65. DOI: http://dx.doi.org/10.18662/rrem/199. (Web of Science).

Статті у наукових фахових виданнях України:

  1. Абрамова О., Кононенко Л., Ткачук А. Інформаційні технології в наукових дослідженнях: методологія та організація. Інноваційна педагогіка. 2025. № 84 Том 2. С. 159-164. https://doi.org/10.32782/2663-6085/2025/84.2.31

  2. Абрамова О., Бурдун В., Пуляк О. Тренінг як інноваційна форма підготовки майбутніх фахівців у закладах вищої освіти. Інноваційна педагогіка. 2025. № 85.

  3. Абрамова О., Ткачук А. Інформаційно-пошукові системи та бібліометричний аналіз як елементи інформаційних технологій та засоби підтримки наукових досліджень в умовах інформатизації суспільства. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки. Кропивницький: Центральноукраїнський державний університет імені Володимира Винниченка, 2024. Випуск 216. С. 358-361. https://doi.org/10.36550/2415-7988-2024-1-216-358-362

  4. Абрамова О., Бурдун В. Педагогічні ідеї Герберта Спенсера і євроінтеграційні процеси  реформування української сучасної освіти. Перспективи та інновації науки, 2024. № 12 (46). С. 76-88. https://doi.org/10.52058/2786-4952-2024-11(45)-

  5. Вдовенко В., Абрамова О. Вплив освітньої автономії  на якість освіти (на прикладі німецьких початкових училищ півдня України кінця ХІХ - початку ХХ ст.) Актуальні питання гуманітарних наук: міжвузівський збірник наукових праць молодих державного педагогічного університету імені Івана Франка / [редактори-упорядники М. Пантюк,вчених Дрогобицького А. Душний, В. Ільницький, І. Зимомря]. Дрогобич : Видавничий дім «Гельветика», 2023. Вип. 65. Том 1. С.275-282. https://doi.org/10.24919/2308-4863/65-1-43

  6. Пуляк О., Мироненко Н., Абрамова О. Формування ґендерної культури майбутніх викладачів і викладачок для управління ІТ-проєктами та реалізації проєктної діяльності. Вісник науки та освіти, Серія «Педагогіка», Вип. 7 (13). 2023. С. 755-765. https://doi.org/10.52058/2786-6165-2023-7(13)-755-764

  7. Мироненко Н., Абрамова О., Пуляк О. Використання інтернет-технологій та соціальних медіа в освітньому процесі та професійній діяльності викладачів закладів вищої освіти. Наука і техніка сьогодні, Серія «Педагогіка», Вип. 10 (24), 2023. С. 284-294. https://doi.org/10.52058/2786-6025-2023-10(24)-284-294

  8. Стецула Н.О., Абрамова О.В., Герасимчук Г.А., Крижановська Т.І., Крусь О.П. Перспективи розвитку STEM-освіти: інтеграція в освіті. Наука і техніка сьогодні. Серія «Педагогіка»: журнал. 2023. № 3(17) 2023. С. 428-436. (Категорія Б)
  9. Терещук А., Абрамова О., Пуляк О. Наскрізні уміння притаманні ключовим компетентностям: умови та шляхи формування на уроках технологій. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки. Кропивницький: РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2022.  Випуск 205. С.64-69. (Категорія Б)
  10. Мироненко Н., Абрамова О. Формування дизайнерських умінь у здобувачів технологічної та професійної освіти у процесі вивчення дисциплін професійної підготовки. Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету. Вип. 3 Умань, 2022. С. 126-133. (Категорія Б)
  11. Абрамова О., Вдовенко В. Ключові компетентності як інтеграційний чинник у проєктній діяльності. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки. Вип. 201. Кропивницький: РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2021. С. 49-53. (Категорія Б)
  12. Абрамова О., Пуляк О., Терещук А. Формування м’яких навичок у здобувачів освіти через застосування тренінгових технологій. Вісник післядипломної освіти. Серія «Педагогічні науки» №18(47) 2021. (Категорія Б)
  13. Терещук А., Абрамова О. Використання навчальної технології портфоліо у процесі підготовки майбутніх учителів трудового навчання до організації проєктної діяльності учнів. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки. Випуск 189. Кропивницький: РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2020. С. 74-78. DOI: 10.36550/2415-7988-2020-15-189. (Категорія Б)
Image

Столітні традиції якісної освіти!

Підписатись