Інструменти доступності

  • вул. Шевченка, 1, м. Кропивницький
  • (0522) 32-17-18
fizmat_logo

Факультет інформаційних технологій, математики та природничих наук

Плющ Валентина Миколаївна

Plusch

доктор педагогічних наук, професор, професор кафедри

Освіта: Кіровоградський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка, 2002 рік. Cпеціальність: Педагогіка. Хімія та біологія. Кваліфікація: Вчитель хімії, біології, основ екології та безпеки життєдіяльності

Напрями наукової та професійної діяльності: професійне самовдосконалення майбутніх учителів природничих дисциплін, професійна спрямованість навчання фахових дисциплін майбутніх учителів природничих дисциплін, інноваційні технології навчання

Тема кандидатської дисертації: «Професійна спрямованість навчання фахових дисциплін майбутніх учителів предметів природничого циклу», 13.00.04 «Теорія та методика професійної освіти»  (2010 р.)

Тема докторської дисертації: «Теоретичні і методичні основи професійного самовдосконалення майбутніх учителів природничих дисциплін» зі спеціальності: 13.00.04 «Теорія та методика професійної освіти» (2020 р.)

Транслітерація імені: Valentyna Pliushch

ORCID: 0000-0002-8099-1566

ПрофіліWeb of ScienceGoogle Scholar

Відзнаки:

  • Грамота Управління освіти Кіровоградської міської ради (2011р.);
  • Грамота Кіровоградської обласної організації Товариства Червоного Хреста України (2011 р.);
  • Грамота Кіровоградської обласної державної адміністрації (2015 р.);
  • Подяка Міністерства освіти та науки України (2020 р.);

  • Грамота Міністерства освіти і науки України (2021 р.);

  • Почесна Грамота Міністерства освіти і науки України (2025 р.)

Дисципліни, які викладає: Методика навчання хімії, Методика навчання природничих наук, Сучасні освітні технології, Органічна хімія, Техніка хімічного експерименту.

Основні публікації

Монографії:

  1. Professional training of future specialists amidst modern realities : Scientific monograph. Vol. 2. Riga, Latvia : «Baltija Publishing», 2025. 660 p. (стр. 262 – 288) DOI https://doi.org/10.30525/978-9934-26-522-8-38 (КОЛЕКТИВНА МОНОГРАФІЯ: Pliushch V., Education as a necessary condition for achieving sustainable development Education as a necessary condition for achieving sustainable development. Monograph. Science and education for sustainable development). URL: http://baltijapublishing.lv/omp/index.php/bp/catalog/book/560
  2. Плющ В. М. Проблема формувального оцінювання навчальних досягнень здобувачів освіти : синтез вітчизняного та зарубіжного досвіду / Валентина Миколаївна Плющ // Сучасна освіта в Україні: виклики та інновації в ХХІ столітті : колективна монографія [електронне видання] / за заг. редакцією проф. Я. В. Галети; наук. ред. проф. Т. Я. Довга. - Дніпро : Середняк Т. К., 2025. - С. 209-228. DOI: https://doi.org/10.36550/978-617-8540-83-8-11, https://dspace.cusu.edu.ua/items/5183dbf6-24d1-4948-9181-1b5a7b472025">URL:https://dspace.cusu.edu.ua/items/5183dbf6-24d1-4948-9181-1b5a7b472025
  3. Pliushch V. M. Тereshchenko О.V. Education as a necessary condition for achieving sustainable development. Monograph. Science and education for sustainable development. Series of monographs Faculty of Architecture, Civil Engineering and Applied Arts, University of Technology, Katowice, 2022 р. 583-588
  4. Pliushch V. M. Education quality as one of the factors in life quality. Improving living standards: current opportunities and limitations. Monograph. Opole: The Academy of Management and Administration in Opole, 2020; pp.81–90.
  5. Плющ В.М. Професійне самовдосконалення майбутніх учителів природничих дисциплін : теоретичні і методичні основи : Монографія; Міністерство освіти і науки України ; Центральноукраїнський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка. Кропивницький : ТОВ "Поліграф-сервіс" Александрова М.В., 2019. 416 с.

Посібники: 

  1. Плющ В.М. Ситуативні завдання з методики навчання хімії: матеріали до атестації здобувачів. Навчально-методичний посібник. Кропивницький: ІВ ЦДУ ім. В. Винниченка, 24 с. (протокол засідання методичної ради №5 від 22.05.2025)
  2. Плющ В.М. Робоча програма навчальної дисципліни «Сучасні освітні технології у викладанні хімії». Навчально-методичний посібник. Кропивницький: ІВ ЦДУ ім. В. Винниченка, 24 с. (Протокол засідання методичної ради №5 від 22.05.2025)
  3. Плющ В.М. Робоча програма навчальної дисципліни Педагогіка та методика викладання хіміко-біологічних дисциплін у ЗВО. Навчально-методичний посібник. Кропивницький: ІВ ЦДУ ім. В. Винниченка, 20 с. (протокол засідання методичної ради №2 від 23.12.2024)
  4. Плющ В.М. Методика навчання шкільного курсу хімії (базовий рівень): методичні рекомендації до організації самостійної роботи студентів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальності 014 Середня освіта (природничі науки). Кропивницький: ІВ ЦДУ ім. В. Винниченка, 2024. 48 с. (протокол засідання методичної ради №4 від 15.05.2024)
  5. Плющ В.М. Наскрізна програма практики для студентів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальності 014 Середня освіта (природничі науки). Навчально-методичний посібник. Кропивницький: ІВ ЦДУ ім. В. Винниченка, 2024. 84 с. (протокол засідання методичної ради №4 від 15.05.2024)
  6. Бохан Ю.В, Плющ В.М., Терещенко О.В., Форостовська Т.О. Методичні рекомендації до атестації здобувачів освітнього ступеня «бакалавр» (у формі державного кваліфікаційного екзамену). Кропивницький, РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2021. 58 с. (Рекомендовано до видання методичною радою ЦДПУ ім. В. Винниченка (протокол № 2 від 27 січня 2021 року).
  7. Подопригора Н.В., Плющ В.М., Форостовська Т.О. Методичний посібник «Педагогічна практика: методичні рекомендації для здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальності 014 «Середня освіта (Хімія)», освітньо-професійна програма «Середня освіта (Хімія та Біологія)». Кропивницький, РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2021. 58 с. (Рекомендовано до видання методичною радою ЦДПУ ім. В. Винниченка (протокол № 2 від 27 січня 2021 року).
  8. Подопригора Н.В. , Плющ В.М., Садовий М.І., Трифонова О.М. Методичні рекомендації до атестації здобувачів освітнього ступеня магістра (у формі захисту кваліфікаційної роботи): для студ. галузі знань 01 «Освіта/Педагогіка», спеціальність: 014 «Середня освіта (Природничі науки)». Освітньо-професійна програма: «Середня освіта (Природничі науки)» другого (магістерського) рівня вищої освіти / Центральноукраїнський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка. Кропивницький, РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2020. 46 с. (Рекомендовано до видання методичною радою ЦДПУ ім. В. Винниченка (протокол № 3 від 25 березня 2020 року).
  9. Подопригора Н.В., Плющ В.М., Трифонова О.М. Методичні рекомендації до атестації здобувачів освітнього ступеня магістра (у формі державного кваліфікаційного екзамену): для студ. галузі знань 01 «Освіта/Педагогіка», спеціальність: 014 «Середня освіта (Природничі науки)». Освітньо-професійна програма: «Середня освіта (Природничі науки)» другого (магістерського) рівня вищої освіти / Центральноукраїнський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка. Кропивницький, РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2020. 58 с. (Рекомендовано до видання методичною радою ЦДПУ ім. В. Винниченка (протокол № 3 від 25 березня 2020 року).;

Наукові публікації у періодичних виданнях, які включені до наукометричних баз, рекомендованих МОН, зокрема Scopus або Web of Science Core Collection:

  1. Pliushch, V., Sorokun, S. (2024). Implementation of Modern Pedagogical Technologies in the Context of Increasing the Efficiency of the Educational Process. Journal of Ecohumanism Q2. 2024, 3(4), pp. 1553–1561 https://doi.org/10.62754/joe.v3i4.3684 https://ecohumanism.co.uk/joe/ecohumanism/article/view/3684 (Scopus)
  2. Herasymenko, O., Hrytsai, N., Karskanova, S., Pliushch, V., & Protsenko, I. Development of research competence in university students through cloud-oriented technologies: a pedagogical experiment. Amazonia Investiga Q3. 13(77), (2024) 66-80 https://amazoniainvestiga.info/index.php/amazonia/article/view/2765/4206 (Web of Science)
  3. Pliushch, V., Rozhak, N., Cherednyk, A., Kalynovska, I., Honcharuk, O. ., & Kuzminskyi, A. (2021). The System of Future Teachers’ Professional Development. Revista Romaneasca Pentru Educatie Multidimensionala,  13(3), 51-72. (Web of Science)
  4. Braslavska O. V., Rozhi I. H., Honcharuk V. V., Pliushch V., Shumilova I. F., Silchenko Y.Developing Competency in Local History in Future Teachers Revista Românească pentru Educaţie Multidimensională 2020, Vol. 12, Issue 4, P. 240–267. DOI: 10.18662/rrem/12.4/344 https://lumenpublishing.com/journals/index.php/rrem/article/view/2726

Статті у наукових фахових виданнях України:

  1. Плющ В.М. Ціперко Т.В. Методична підготовка майбутнього вчителя хімії па основі сипергетичного підходу. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки. Кропивницький: Центральноукраїнський державний університет імені Володимира Винниченка, 2024. Випуск 214. С. 37-41. DOI випуску: 10.36550/2415-7988-2023-1-211 URL: https://pednauk.cusu.edu.ua/index.php/pednauk/article/view/1839

  2. Плющ В.М. Ефективність застосування ситуаційних задач у підготовці майбутніх вчителів хімії в умовах дистанційного навчання. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки.  Кропивницький: Центральноукраїнський державний університет імені Володимира Винниченка, 2023. Випуск 211. С. 37-41. DOI випуску: 10.36550/2415-7988-2023-1-211  URL: https://pednauk.cuspu.edu.ua/index.php/pednauk/issue/view/33/54

  3. Плющ В.М. Методика навчання органічної хімії майбутніх учителів природничих наук, хімії та біології в умовах змішаного навчання. Вісник науки та освіти (Серія «Філологія», Серія «Педагогіка», Серія «Соціологія», Серія «Культура і мистецтво», Серія «Історія та археологія»)»: журнал. № 11(17) 2023. С. 1021–1025 URL: http://perspectives.pp.ua/index.php/vno/issue/archive

  4. Гончарук В., Плющ В., Мандебура С., Парахненко В. Основні фактори, що впливають на розвиток дистанційного навчання у закладах освіти. Вісник науки та освіти. № 2(8) (2023): С.318-330 DOI: https://doi.org/10.52058/2786-6165-2023-2(8)-318-330   URL: http://perspectives.pp.ua/index.php/vno/article/view/3928

  5. Плющ В.М. Педагогічне управління самоосвітньою діяльністю майбутніх учителів природичих дисциплін. «Перспективи та інновації науки (Серія «Педагогіка», Серія «Психологія», Серія «Медицина»)»: журнал. 2022. № 7(12) 2022. С. 337–345. DOI: https://doi.org/10.52058/2786-4952-2022-7(12)-337-345
  6. Плющ В.М. Проблема організації керованого самонавчання учнів з хімії. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки. Кропивницький: Центральноукраїнський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка, 2022. Випуск 206. С. 65–69. DOI: 10.36550/2415-7988-2022-1-206-65-69
  7. Плющ В.М. Навчальна практика як компонент професійної підготовки майбутніх учителів природничих дисциплін. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки. Кропивницький: ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2022. Випуск 204. С. 57–61. DOI: https://doi.org/10.36550/2415-7988-2022-1-204-57-61
  8. Плющ В.М., Терещенко О.В. Ефективність дистанційного навчання студентів у закладах вищої освіти. Наука і техніка сьогодні» (Серія «Педагогіка», Серія «Право», Серія «Економіка», Серія «Техніка», Серія «Фізико-математичні науки»): журнал. 2022. No 5(5) 2022. С.163-174. ISSN 2786-6025 Online DOI: https://doi.org/10.52058/2786-6025-2022-5(5) http://perspectives.pp.ua/index.php/nts/article/view/1601/1599
  9. Плющ В.М. Самостійна робота як одна із форм самоосвіти студентів Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології: наук. журнал. 2020. № 1 (95). 266–276. (СумДПУ імені А. С. Макаренка)
  10. Плющ В.М. Білінгвальне навчання при підготовці майбутніх учителів природничих дисциплін. Наукові записки. Серія «Педагогічні науки». Вип. 198. РВВ ЦДПУ. Кропивницький, 2021. С. 51–55. https://pednauk.cuspu.edu.ua/index.php/pednauk/article/view/1016
  11. Плющ В.М. Модель формування готовності майбутніх учителів природничих дисциплін до професійного самовдосконалення Наукові записки. Серія: Педагогічні науки. 2020. Вип. 185. Ч.2. С. 120–123. (ЦДПУ ім. В. Винниченка). DOI: https://doi.org/10.36550/2415-7988-2019-1-185-147-152
Image

Столітні традиції якісної освіти!

Підписатись