Ткаченко Олександр Юрійович
аспірант Відкритого міжнародного
університету розвитку людини «Україна»
Анотація
Проаналізовано існуючі доктринальні підходи щодо визначення поняття «адміністративно-правовий механізм» та сформована авторська позиція щодо розуміння зазначеного поняття. Позиція поширена на з’ясування змісту поняття «адміністративно-правовий механізм реалізації державної політики у паливно-енергетичній сфері України». Встановлено та висвітлено основні елементи загальної характеристики адміністративно-правового механізму реалізації державної політики у паливно-енергетичній сфері України. Визначено структуру зазначеного механізму, а також місце й значення адміністративно-правової складової механізму у створенні необхідних правових умов для ефективного функціонування паливно-енергетичної сфери України. Запропоновано перелік достатніх умов для розвитку зазначеної сфери, які зумовлюють визначення відповідних особливостей правової складової адміністративно-правового механізму реалізації державної політики у паливно-енергетичній сфері України.
Ключові слова: адміністративно-правовий механізм, реалізація державної політики, паливно-енергетична сфера України, адміністративно-правове забезпечення, правова складова механізму, децентралізація, Енергетичне Співтовариство.
Список використаних джерел:
1. Про схвалення Енергетичної стратегії України на період до 2030 року: Розпорядження Кабінету Міністрів України від 15 березня 2006 року № 145-р. [Електронний ресурс] . – Режим доступу:
http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/145-2006-р.
2. Енергетична стратегія України до 2035 року: безпека, енергоефективність, конкурентоспроможність. Проект. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://goo.gl/b26ouu
3. Енергетична стратегія України до 2035 року: безпека, енергоефективність, конкурентоспроможність: Презентація [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://goo.gl/oHTcoe.
4. Конституція України: Закон України від 28 червня 1996 року [Електронний ресурс] . – Режим доступу: http://goo.gl/8lmc8.
5. Угода про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами, з іншої сторони: Міжнародний документ від 27 червня 2014 року [Електронний ресурс] . – Режим доступу:, https://goo.gl/6BtyyH.
6. Договір про заснування Енергетичного Співтовариства: Міжнародний документ від 25 жовтня 2005 року [Електронний ресурс] . – Режим доступу: https://goo.gl/82X1Js..
7. Протокол про приєднання України до Договору про заснування Енергетичного Співтовариства: Міжнародний документ від 24 вересня 2010 року [Електронний ресурс] . – Режим доступу: https://goo.gl/AuxZdU
8. Про ратифікацію Протоколу про приєднання України до Договору про заснування Енергетичного Співтовариства: Закон України від 15 грудня 2010 року [Електронний ресурс] . – Режим доступу: https://goo.gl/EqAfDj.
9. Арістова І. В. Удосконалення судового управління в Україні: організаційно-правові засади впровадження інновацій : монографія / І. В. Арістова, С. Ю. Бєлявська [за заг. ред. І. В. Арістової]. – К.: НУБіП України, 2016. – 194 с.
10. Арістова І. В. Проблеми правового регулювання співробітництва України з міжнародною організацією ЮНЕСКО у сфері правового забезпечення розвитку інформаційного суспільства в Україні : монографія / І. В. Арістова, В. І. Курило, І. Ю. Крегул [за заг. ред. І.В.Арістової]. – К. : Центр учбової літератури, 2013. – 216 с.
11. Арістова І. В. Впровадження інформаційно-комунікаційних технологій в аграрний сектор економіки України: організаційно-правовий аспект: монографія / І. В. Арістова, В. І. Курило, О. Ю. Калугін ; [за заг. ред. І. В. Арістової]. – К.Редакційно-видавничий центр НУБіП України, 2014. – 193 с.
12. Нижник О.С. Адміністративно-правові засади реалізації державної регіональної політики у сфері вищої освіти : автореф. дис. ... канд. юрид. наук: 12.00.07 / О. С. Нижник. – ХНУВС, 2017. – 22 с.
13. Негодченко В. О. Адміністративно-правове забезпечення державної інформаційної політики органами Національної поліції України:автореф. дис... докт. юрид. наук: 12.00.07 / В. В. Негодченко. – ХНУВС, 2017. – 41 с.
14. Безпалова О. І. Адміністративно-правовий механізм реалізації правоохоронної функції держави : монографія / О. І. Безпалова. – Х. : НікаНова, 2014. – 544 с.
15. Новицький А.М. Організаційно-правові засади державного управління у паливно-енергетичному комплексі України : автореф. дис. ... канд. юрид. наук: 12.00.07 / А. М. Новицький ; Нац. акад. держ. податк. служби України. – Ірпінь, 2005. – 19 c.
16. Майданевич Н. В. Адміністративно-правове регулювання відносин у сфері електроенергетики : автореф. дис. ... канд. юрид. наук: 12.00.07 / Н. В. Майданевич ; Національний університет біоресурсів і природокористування України. – К., 2015. – 20 с.
17. Даценко О. М. Адміністративно-правове регулювання нафтогазового комплексу України : автореф. дис. ... канд. юрид. наук: 12.00.07 / О. М. Даценко ; Класичний приватний університет. – Запоріжжя, 2016. – 20 с.
18. Скакун О. Ф. Теорія держави і права. Енциклопедичний курс : підручник / О. Ф. Скакун. – [2-е вид, перероб. і доп.]. – Харків : Еспада, 2009. – 752 с.
19. Державне управління: теорія і практика / за заг. ред. В. Б. Авер’янова. – К. : Юрінком Інтер, 1998. – 432 с.
20. Добкін М.М. Місцеві державні адміністрації України: становлення, розвиток та функціонування : монографія / М. М. Добкін. – Х. : Золота миля, 2012. – 567 с.
Сімчук Віталій Петрович
аспірант кафедри державно-правових дисциплін
та адміністративного права
Центральноукраїнського державного педагогічного
університету імені Володимира Винниченка
Анотація
У статті досліджено сутність податкової системи її стан. Розглянуто основні недоліки податкової системи та шляхи їх подолання. Зроблено висновки щодо необхідності реформування чинної податкової системи України. Визначено основні стратегічні напрями податкового реформування.
Ключові слова: податкова політика, податкова система, контролюючі органи, податковий контроль, податки.
Список використаних джерел:
1. Гречко А.В. Перспективи реформування податкової системи України в умовах євроінтеграції / А.В.Гречко // Проблеми економіки. – №3. – 2014. – С. 60–70.
2. Миргородська Л.О. Фінансові системи зарубіжних країн: навч. посіб. / Л.О. Миргородська – К.: Центр учбової літератури, 2008. – 320 с.
3. Ногінова Н.М. Необхідність реформування податкової політики України в умовах євроінтеграції / Н.М. Ногінова // Наукові записки Національного університету «Острозька академія». Серія «Економіка»: збірник на- укових праць; ред. кол.: І.Д. Пасічник, О.І. Дем’янчук. – Острог: вид-во націон. ун-ту «Острозька академія», 2014. – Випуск 25. – С.141–145.
4. Податкова система: Навчальний посібник / В.Г.Баранова, О.Ю. Дубовик, В.П. Хомутенко та ін.; за ред. В.Г. Баранової. – Одеса: ВМВ, 2014. – 344 с
5. Пугаченко О.Б. Діяльність податкових органів у зарубіжних країнах /О.Б. Пугаченко [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.kntu.kr.ua/doc/zb_22%282%29_ekon/stat_20_1/28.pdf
6. Соколовська А.М. Податкова політика в Україні у контексті її впливу на розвиток економіки / А.М.Соколовська // Фінанси україни. - 2006. - № 9. - с.65
7. Ревун В.І. Про реформування й модернізацію податкової системи / В.І. Ревун // Фінанси україни. - 2006. - № 6. - С.27.
8. Податкова система в Україні та податкова політика на сучасному етапі [Електронний ресурс] - режим доступу: bagato-referativ com.ua
Озерна Ірина Вікторівна
здобувач Науково-дослідного інституту публічного права
Анотація
Стаття присвячена питанням з’ясування теоретико-правових категорій забезпечення реалізації права на освіту з боку органів державної влади. Визначено, що право на освіту є формою реалізації інтересів людини, що визначає міру індивідуальної свободи, зумовленою властивостями політичної, соціально-економічної та культурної діяльності органів державної влади в освітньому процесі, що розкриває характер взаємин особистості, суспільства і держави в цій галузі. Охарактеризовано зміст і принципи права людини на освіту. Надається аргументація, що принцип державної участі в освіті відображає позитивну свободу індивіда в сфері освіти і реалізується через здійснення державою в сфері освіти своїх основних функцій. При цьому обов’язки держави у сфері освіти не обмежуються встановленими міжнародними актами – вони розширюються в національному законодавстві та підзаконних актах. У той же час, інтереси держави, особи і суспільства в освітніх відносинах збігаються. Зроблено висновок, що проведений комплекс заходів з боку уповноважених органів державної влади, насамперед Міністерства освіти і науки України, у доступі населення до освіти мали деякі позитивні результати. Однак нормативно-правове регулювання освітнього процесу не спирається на чітку вивірену концепцію, а прийняті підзаконні акти часом суперечливі, що не сприяє формуванню єдиної системи правового регулювання освітньої системи.
Ключові слова: органи державної влади, освітня діяльність, освітня система, право на освіту.
Список використаних джерел:
1. Павлюх О. А. Право на освіту: міжнародний та національний вимір (в контексті аналізу міжнародних договорів та національних нормативно-правових актів) / Павлюх О. А., Василенко Н. В. // Наук. вісник Ужгородського нац. ун-ту. – 2014. – Вип. 24. – Том 4. – С. 178-181.
2. Андрєєва Д. Є. Місце правового регулювання суспільних відносин у галузі освіти в сучасній системі права України / Д. Є. Андрєєва // Вісник Запорізького нац. ун-ту. – 2011. – № 1. – С. 11–15.
3. Яфонкіна І. П. Проблеми оцінювання якості освіти в Україні в контексті державної політики / І. П. Яфонкіна // Порівняльно-аналітичне право. – 2013. – № 3–2. – С. 239–241.
4. Шаповал Р. В. Конституційне право людини і громадянина на освіту в Україні / Р. В. Шаповал // Право і безпека. – 2011. – № 1 (38). – С. 29–35.
5. Ортинський В. Новітні методи дослідження адміністративно-правових явищ / В. Ортинський // Вісник Нац. ун-ту «Львівська політехніка». – 2014. – № 782. – С. 5–9.
6. Шевченко Л. С. Типологізація інноваційної діяльності та інновацій в освітній сфері / Л. С. Шевченко. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://ndipzir.org.ua/wp-content/uploads/2014/01/Shevchenko.pdf
7. Єсімов С. С. Використання інформаційних технологій як предмет адміністративно-правового регулювання / С. С. Єсімов // Вісник Нац. ун-ту “Львівська політехніка”. Зб. наук. праць. Серія: юридичні науки. – Львів: Вид-во Львівської політехніки, 2015. – № 827. – С. 24–30.
Назарук Сергій Леонідович
аспірант кафедри державно-правових дисциплін
та адміністративного права
Центральноукраїнського державного педагогічного
університету імені Володимира Винниченка,
прокурор відділу нагляду за додержанням
законів органами, які ведуть боротьбу з
організованою злочинністю управління нагляду у
кримінальному провадженні
прокуратури Кіровоградської області
Анотація
У статті розглянуто діяльність новоствореного колегіального органу, визначеного Законом України «Про прокуратуру» – Кваліфікаційно–дисциплінарної комісії прокурорів. Розглянуто її повноваження та підстави функціонування.
Ключові слова: правоохоронні органи, прокуратура, Кваліфікаційно–дисциплінарна комісія прокурорів, відповідальність прокурорів, звільнення прокурорів.
Список використаних джерел:
1. Висновок Парламентської Асамблеї Ради Європи щодо заявки України на вступ до Ради Європи, Страсбург, 26.09.1995 р. – № 190 (1995) [Електронний ресурс] – Режим доступу:
http: //zakon5.rada.gov.ua/laws/show/994_590
2. Долгий О. О., Наулік Н. С. Прокурорське самоврядування в Україні: Оцінка законодавчих ініціатив та їх відповідності вимогам Венеціанської комісії / О. О Долгий, Н. С. Наулік // Європейські перспективи. – 2014. – № 5.– С. 21–24.
3. Конституція України : Закон України від 28 червня 1996 року // Відомості Верховної Ради України. – 1996. – № 30. – Ст. 141.
4. Косюта М. Окремі аспекти діяльності прокурора поза сферою кримінальної юстиції (за новим Законом України «Про прокуратуру») / М. Косюта, Н. Наулік // Вісник Національної академії прокуратури України. – 2014. – № 5. – С. 5–10.
5. Марочкін І. Є. Прокуратура України: проблеми становлення й розвитку / І. Є. Марочкін // Юрист України. – 2011. – № 2(15). – С. 62–68.
6. Положення про порядок роботи Кваліфікаційно – дисциплінарної комісії прокурорів, прийняте всеукраїнською конференцією працівників прокуратури 27 квітня 2016 року [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://www.gp.gov.ua/ua/kdkp17.html?_m=publications&_t=rec&id=207095
7. Про прокуратуру: Закон України від 14 жовтня 2014 року // Відомості Верховної Ради України. – 2015. – № 2–3. – Ст. 12.
Молчанов Ростислав Юрійович
ад’юнкт кафедри адміністративного права,
процесу та адміністративної діяльності
Дніпропетровського державного університету
внутрішніх справ
Анотація
Розглянуто норми законодавства, що встановлюють адміністративну відповідальність за порушення Правил дорожнього руху, провадження за якими входить до компетенції патрульної поліції. Проаналізовано практику застосування працівниками патрульної поліції норм Кодексу України про адміністративні правопорушення, що визначають адміністративну відповідальність в сфері безпеки дорожнього руху. Визначено недоліки окремих матеріальних норм законодавства в цій сфері та надано конкретні пропозиції щодо його вдосконалення. Зокрема, запропоновано внести зміни до статті 121 КУпАП в частині пом’якшення відповідальності за експлуатацію транспортних засобів з технічними несправностями, які безпосередньо не впливають на безпеку дорожнього руху; до статті 130 КУпАП в частині встановлення диференціації відповідальності за керування транспортними засобами в стані сп’яніння та інші.
Ключові слова: провадження в справах про адміністративні правопорушення, безпека дорожнього руху, адміністративна відповідальність.
Список використаних джерел:
1. Постанова Бабушкінського районного суду Дніпропетровської області від 14 березня 2017 р. (Справа № 200/3089/17-п) [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://reyestr.court.gov.ua/Review/65451530
2. Правила дорожнього руху : Постанова Кабінету Міністрів України від 10.10.2001 року № 1306 // Збірник урядових нормат. актів України. – 2001. − № 35. − Ст. 635.
3. Правила дорожнього руху : Постанова Кабінету Міністрів України від 10.10.2001 року № 1306 // Збірник урядових нормат. актів України. – 2001. − № 35. − Ст. 635.
4. Cтистика аварійності в Україні. [Електронний ресурс]. Режим доступу : http://www.sai.gov.ua/ua//ua/static/21.htm
5. Про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення щодо посилення відповідальності за керування транспортними засобами у стані алкогольного, наркотичного чи іншого сп’яніння або під впливом лікарських препаратів, що знижують увагу та швидкість реакції: Закон України від 07.07.2016 р. [Електронний ресурс]. Режим доступу : http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/1446-19/paran8#n8
6. Доненко В.В. Адміністративна відповідальність за правопорушення, пов’язані з керуванням транспортними засобами особами, які перебувають у стані сп’яніння : автореф. дис. … канд. юрид. наук / В.В.Доненко. – К., 2001.