Манжула Андрій Анатолійович
доктор юридичних наук, доцент,
професор кафедри галузевого права
Центральноукраїнського державного педагогічного
університету імені Володимира Винниченка
Анотація
Розкрито поняття адміністративного процесу у контексті понять «публічний проступок» та «публічний процес». Окреслено шляхи вирішення деяких проблем у сфері підвищення ефективності діяльності суб’єктів провадження по справах про адміністративні проступки. Визначено особливості розгляду процедурних питань провадження у справах про проступки у сфері громадського порядку, правовий статус учасників. Визначено недоліки окремих матеріальних норм законодавства в цій сфері та надано конкретні пропозиції щодо його вдосконалення.
Ключові слова: провадження, громадський порядок, проступок, правопорушення, публічне право.
Список використаних джерел:
1. Кодекс адміністративного судочинства України : від 06.07.2005 р. // ВВР України. – 2005. – № 35-36.
2. Спільник В. А. Співвідношення понять «адміністративний процес» і «адміністративне провадження» // Вісник Львівськ. ун-ту. Серія юридична. – 2012. – Вип. 36. – С. 315-321.
3. Саліщева Н. Г. К вопросу об административном процессе в СССР / Н. Г. Салищева // Вопросы административного права на современном этапе. – М. : Госюриздат, 1963. – С. 134-145.
4. Салищева Н. Г. Административный процесс в СССР / Н. Г. Салищева. – М. : Юрид. л-ра, 1964. – 158 с.
5. Демин А. А. Понятие административного процесса и Административно-процессуальный Кодекс Российской Федерации / А. А. Демин // Вестник Моск. ун-та. Сер. 11. Право. – 1998. – № 4. – С. 11-19.
6. Якимов А. Ю. Административно-юрисдикционный процесс и административно-юрисдикционное производство / А. Ю. Якимов // Государство и право. – 1999. – № 3. – С. 5-10.
7. Петров Г. И. Советское административное право / Г. И. Петров. – Л. : Изд-во Ленингр. ун-та, 1970. – 304 с.
8. Коренев А. П. Кодификация советского административного права / А. П. Коренев. – М. : Юрид. лит., 1970. – 134 с.
9. Бахрах Д. Н. Административное право : учебник для вузов / Д. Н. Бахрах. – М. : БЕК, 1997. – 368 с.
10. Кузьменко О. В. Адміністративно-процесуальне право України : підручник / О. В. Кузьменко, Т. О. Гуржій ; за ред. О. В. Кузьменко. – К. : Атіка, 2008. – 416 с.
11. Гусаров С. Особливості адміністративної юрисдикції та реалізації відповідних повноважень органами державного управління і посадовими особами в Україні / С. Гусаров // Право України. – 2009. – № 2. – С. 80-87.
12. Колпаков В. К. Адміністративне право України : підручник / В. К. Колпаков. – К. : Юрінком Інтер, 1999. – 736 с.
13. Адміністративне судочинство України : підручник / за заг. ред. Т. О. Коломоєць. – К. : Істина, 2008. – 216 с.
14. Адміністративне право України : навч. посібник / О. І. Остапенко, З. Р. Кисіль, М. В. Ковалів, Р. В. Кисіль. – К. : Правова єдність ; Всеукраїнська асоціація видавців, 2008. – 533 с.
15. Колпаков В. Теоретичний вимір законодавчого регулювання порушення справи про адміністративний проступок / В. Колпаков // Право України. – 2005. – № 2. – C. 10-14.
16. Бортняк Д. Характеристика провадження у справах про адміністративні правопорушення в умовах реформування адміністративного права / Д. Бортняк // Підприємництво, господарство і право. – 2009. – № 10. – С. 179-189.
17. Адміністративне право України. Академічний курс : підруч.: У двох томах: Том 1. Загальна частина / ред. колегія: В. Б. Авер’янов (голова). – К. : Юридична думка, 2004. – 584 с.
18. Кодекс України про адміністративні правопорушення : від 07.12.1984 р. // ВВР Української РСР. – 1984. – Додаток до № 51. – Ст. 1122.
Кобзар Олександр Федорович
доктор юридичних наук, доцент
завідувач кафедри кримінального процесу
Дніпропетровського державного університету
внутрішніх справ
Анотація
Охарактеризовано основні засади взаємодії як складової правоохоронної діяльності. Висвітлено основні ознаки, що характеризують взаємодію як функцію державного управління. Розкрито основні напрями та критерії яким повинна відповідати організація зазначеної співпраці. Визначено, що взаємодія в правоохоронній діяльності є формою прояву цілеспрямованого впливу, що передбачає забезпечення необхідної узгодженості дій відповідних суб’єктів, як елемент процесу реалізації поставлених цілей по захисту прав та свобод громадян, охорони публічного порядку та публічної безпеки, попередження, припинення та запобігання правопорушень, усунення умов, які сприяють їх вчиненню.
Ключові слова: взаємодія, співпраця, правоохоронна діяльність, правоохоронні органи, державне управління.
Список використаних джерел:
1. Бандурка О. М. Основи управління в органах внутрішніх справ України: теорія, досвід, шляхи удосконалення / О.М.Бандурка. – Х. : Основа, 1996. – 386 с.
2. Бандурка О. М. Управління в органах внутрішніх справ України : підручник / О.М.Бандурка. – Харків: Ун-т внутр.справ, 1998. – 480 с.
3. Лошицький М. В. Теоретико-правові засади адміністративно-поліцейської діяльності держави : монографія / М. В. Лошицький. – К. : МП «Леся», 2013. – 370 с.
4. Малиновський В.Я. Державне управління : навч. посібник / В.Я. Малиновський. – Луцьк: Вежа, 2000. – 789 с.
5. Наумкин Ю.В. Взаимодействие органов внутренних дел с учреждениями массовой информации в борьбе с преступностью / Ю.В. Наумкин. – Ташкент, 1999. – 91 с.
6. Плішкін В.М. Теорія управління органами внутрішніх справ : підручник / В.М.Плішкін ; за ред. Ю. Ф. Кравченка. – К .: Національна академія внутрішніх справ України, 1999. – 702 с.
7. Уемов А.И. Вещи, свойства и отношения / А.И.Уемов. – М. : Изд-во Академии наук СССР, 1963. – 184 с.
8. Философский энциклопедический словарь. – М., 1983. – 751 с.
9. Юнін О. С. Зарубіжний досвід адміністративно-правового регулювання діяльності правоохоронних (поліцейських) підрозділів і можливості його застосування в Україні : монографія / О. С. Юнін. – Харків : НікаНова, 2015. – 456 с.
Джафарова Олена В’ячеславівна
доктор юридичних наук, професор,
професор кафедри адміністративної діяльності поліції
Харківського національного університету внутрішніх справ
Анотація
В статті доведено, що зобов’язання закріплюються в нормах права, а в процесі їх реалізації зазначена діяльність стає зобов’язальною, тобто дозвільною. Встановлення зобов’язань при реалізації громадянами своїх прав повинно закріплюватися виключно законодавчими актами і забезпечуватися примусовою силою держави та мати чітку й прозору процедуру реалізації. Наголошено, що дозвільну діяльність слід розглядати у широкому розумінні, оскільки за допомогою встановлення зобов’язань на сьогодні урегульовано більшість суспільних відносин.
Ключові слова: правовий інструментарій, дозвільна діяльність, зобов’язання, органи публічної адміністрації, правова природа, рівні свободи.
Список використаних джерел:
1. Бахрах Д. Н. Административное право : учебн. / Д. Н. Бахрах. – М. : Бек, 1996. – 355 с.
2. Вовк П. В. Захист прав, свобод та інтересів громадян в адміністративному суді першої інстанції : дис. ... канд. юрид. наук : 12.00.07 / Вовк Павло В’ячеславович. – О., 2009. – 208 с.
3. Матузов Н. И. Теория государства и права : учеб. / Н. И. Матузов, А. В. Малько. – М. : Юристъ, 2004. – 512 с.
4. Ушакова Н. В. Взаимосвязь возможностей и действительности в нормах права / Н. В. Ушакова // Вектор науки ТГУ. – 2009. – № 2 (5). – С. 143–147.
5. Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності : Закон України від 06.09.2005 № 2806-IV [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://zakon1.rada.gov.ua/laws/show/2806-15.
6. Про політичні партії в Україні : Закон України від 05.04.2001 № 2365-III [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://zakon.rada.gov.ua/go/2365-14.
7. Про ліцензування видів господарської діяльності : Закон України від 02.03.2015 № 222-VIII [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://zakon.rada.gov.ua/go/222-19.
8. Про затвердження Інструкції про порядок прийняття Службою Безпеки України рішення про заборону в’їзду в Україну іноземця та особам без громадянства : наказ Служби безпеки України від 01.06.2009 № 344 [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://zakon1.rada.gov.ua/laws/show/z0785-09.
9. Приватне життя і поліція. Концептуальні підходи. Теорія та практика / відповід. ред. : Ю. І. Римаренко. – К. : КНТ, 2006. – 740 с.
10. Про затвердження Положення про дозвільну систему : постанова Кабінету Міністрів України вiд 12.10.1992 № 576 [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://zakon1.rada.gov.ua/laws/show/576-92-%D0%BF.
11. Стаття 23. Конституція України. 2013 [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://pravo-ukraine.org.ua/resyrsi/kz/konstitutsiya-ukrajini/rozdil-9-teritorialnij-ustrij-ukrajini-konstitutsiya-ukrajini
12. Зайчук О. В. Теорія держави і права : Академічний курс : підруч. / О. В. Зайчук, Н. М. Оніщенко. – К. : Юрінком Інтер, 2006. – 688 с.
13. Розробка проектів нормативно-правових актів відповідно до методики вирішення проблем. – К. : ФОП Москаленко О.М., 2012. – 180 с.
Штепенко Володимир Миколайович
аспірант кафедри державно-правових дисциплін
та адміністративного права
Центральноукраїнського державного педагогічного
університету імені Володимира Винниченка
Анотація
У статті досліджується правове регулювання трудових відносин в України. Проаналізовано проект Трудового кодексу у порівнянні з Кодексом законів про працю України. Наголошено, про необхідність прийняття Трудового кодексу України, у зв’язку з тим, що на сьогодні існує велике розмаїття нормативно-правових актів, які регулюють трудові відносини, суперечливість між окремими нормами в них, спричиняють порушення прав і свобод людини і громадянина.
Ключові слова: трудові відносини, правове регулювання, права людини, трудова діяльність, заробітна плата, робочий час.
Список використаних джерел:
1. Конституція України. Закони України. – К.: Книга, 1997. – Т. 10. – С. 5–40.
2. Кодекс законів про працю України : станом на 05.01.2012 // Відомості Верховної Ради УРСР від 17.12.1971. - 1971 р.
3. Про зайнятість населення: Закон України від 5 липня 2012 року N 5067-VI [Електронний ресурс] - Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/5067-17
4. Про колективні договори і угоди: Закон України від 01.07.1993 № 3356-XII [Електронний ресурс] - Режим доступу: http://zakon5.rada.gov.ua/laws/show/3356-12
5. Про державну службу: Закон України від 10.12.2015 року № 889-19 [Електронний ресурс] - Режим доступу: http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/889-19
6. Про службу в органах місцевого самоврядування: Закон України від 07.07.2001 року № 2493-14 [Електронний ресурс] - Режим доступу: http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/2493-14
7. Про сприяння соціальному становленню та розвитку молоді в Україні: Закон України від від 05.02.93 №N 2999-XII [Електронний ресурс] - Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/2998-12
8. Проект трудового кодексу України № 1658 від 27.12.2014 [Електронний ресурс] - Режим доступу: http://rada.gov.ua/zakon/new/WR/WR300310.htm
9. Кельман Л. М. Суб'єкти трудових правовідносин: проблемні питання / Л.М. Кельман// Право України. - 2011. - № 2. - С. 235- 241
Шеховцова Бела Вальтеровна
аспірант кафедри державно-правових дисциплін
та адміністративного права
Центральноукраїнського державного педагогічного
університету імені Володимира Винниченка
Анотація
В межах статті здійснено аналіз сучасного правового регулювання та перспектив впровадження інклюзивного навчання в освітній простір. Проаналізовано ключові поняття «інвалід», «особа з інвалідністю», «особа з обмеженими можливостями», «особа з особливими освітніми потребами», «особа з обмеженими функціональними можливостями». Обгрунтовано необхідність приведення вживаної термінології до аналогічного правозастосування.
Ключові слова: інвалід, особа з інвалідністю, правове регулювання, особа з обмеженими фізичними можливостями, особа з особливими освітніми потребами.
Список використаних джерел:
1. Про проголошення незалежності України : Постанова Верховної Ради Української РСР [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://gska2.rada.gov.ua/.
2. Соболь Є.Ю. Діяльність органів публічної влади щодо реалізації та захисту прав та свобод інвалідів: адміністративно-правова теорія та практика: дис. … доктора юрид. наук : 12.00.07 / Є. Ю. Соболь. – Запоріжжя, 2015. – 546 с.
3. Конституція України : прийнята на п’ятій сесії Верховної Ради України 26 червня 1996 року // Відомості Верховної Ради України. – 1996. – № 30. – Ст. 141.
4. Забезпечення права інвалідів на освіту // Персонал плюс. – 2009. – № 5 (307). – 5-11 лютого.
5. Інструкцію про звільнення від проходження державної підсумкової атестації учнів (вихованців) загальноосвітніх навчальних закладів за станом здоров’я: Наказ Міністерства охорона здоров’я України та Міністерства освіти та науки України від 18 лютого 2013 р. № 288/2282.
6. Про внесення змін до Закону України «Про освіту» щодо особливостей доступу осіб з особливими освітніми потребами до освітніх послуг: Закон України від 23 травня 2017 року № 2053-VIII.
7. Декларация о правах инвалидов 9 декабря 1975 г. // [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/995_117.
8. Конвенція про права інвалідів від 13.12.2006 [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/995_g71.
9. Конвенція про професійну реабілітацію та зайнятість інвалідів № 159 від 20.06.1983 // Офіційний вісник України. – 2010. – № 17. – Ст. 799.
10. Про реабілітацію інвалідів в Україні : Закон України від 06.10.2005 № 2961-IV // Відомості Верховної Ради України. – 2006. – № 2-3. – Ст. 36.
11. Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні : Закон України від 21.03.1991 № 875-XII // Відомості Верховної Ради України. – 1991. – № 21. – Ст. 252.