Accessibility Tools

pedfak_logo

Факультет освітніх наук та мистецтв

АДМІНІСТРАТИВНО-ПРАВОВЕ РЕГУЛЮВАННЯ ЗВЕРНЕННЯ ГРОМАДЯН В УКРАЇНІ

УДК 342.951:351.87(477)

Іващенко Ігор Юрійович,

аспірант кафедри державно-правових дисциплін

та адміністративного права

Центральноукраїнського державного педагогічного

університету імені Володимира Винниченка

[email protected]

Анотація

Стаття присвячена аналізу визначення права громадян на звернення в Україні, взаємодії органів публічної влади, як суб’єктів захисту прав громадян при їх зверненні. Визначено, що основним законодавчим актом, який регулює питання звернення громадян є Закон України «Про звернення громадян». Проаналізовано основні положення закону та запропоновано авторські пропозиції щодо його вдосконалення. Обґрунтовані правові засади та форми звернення громадян, визначено механізм забезпечення реагування на звернення.

Ключові слова: звернення громадян, права громадян, адміністративно-правова реформа, органи публічної влади, правозастосовна практика.

Повний текст статті:

Adobe Acrobat Pro PDF

Список використаних джерел:

  1. Державна система електронних звернень. Єдиний інформаційний веб-ресурс звернень громадян до органів державної влади та органів місцевого самоврядування. URL: http://www.z.gov.ua/.
  2. Загальна декларація прав людини: Міжнародний документ від 10 груд. 1948 р. URL: http://zakon1.rada.gov.ua/laws/show/995_015.
  3. Конвенція про захист прав людини і основоположних свобод: Міжнародний документ від 04 лист. 1950 р. URL: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/995_004.
  4. Конституція України : станом на 1 верес. 2016 р. / Верховна Рада України. Харків : Право, 2016. 82 с.
  5. Логвінов В. Становлення і розвиток сфери надання електронних послуг у публічному секторі. Дні інформаційного суспільства - 2012 : матеріали наук.-практ. конф. за міжнар. участю, Київ, 24-25 квіт. 2012 р. К. : Салютіс, 2012. С. 206-208.
  6. Міжнародний пакт про громадянські і політичні права: Міжнародний документ від 16 груд. 1966 р. URL: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/995_043.
  7. Новіков В.Д., Мицак Б.Н. До питання захисту прав та законних інтересів громадян. Наукові записки Львівського університету бізнесу та права: зб. наук. пр. Львів, 2011. URL: http://irbis-nbuv.gov.ua/ Nzlubp_2011_6_37.pdf.
  8. Про захист персональних даних: Закон України від 01 черв. 2010 р. № №2297-VI. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2297-17.
  9. Про звернення громадян: Закон України від 02 жовт. 1996 р. № 393/96-ВР. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/393/96-%D0%B2%D1%80.
  10. Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування: Указ Президента України від 07 лют. 2008 № 109/2008. URL: https://zakon1.rada.gov.ua/laws/show/109/2008
  11. Соболь В. Актуальні проблеми забезпечення реалізації права громадян на звернення до органів влади. URL: file:///C:/Users/User/Downloads/znpnadu_2013_1_20.pdf.
  12. Хартія основних прав Європейського Союзу: Міжнародний документвід07 груд. 2000 р. URL: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/994_524.

СУЧАСНИЙ СТАН ТА ПРОБЛЕМНІ ПИТАННЯ РЕАЛІЗАЦІЇ ПРАВОВОЇ ПОЛІТИКИ ДЕРЖАВИ ЩОДО ПРАВОВОЇ ОСВІТИ НАСЕЛЕННЯ

УДК 323.2

Гуцул Вадим Володимирович,

аспірант кафедри державно-правових

дисциплін та адміністративного права

Центральноукраїнського державного педагогічного

університету імені Володимира Винниченка

[email protected]

Анотація

Стаття присвячена актуальним питанням розвитку правової освіти в Україні. Акцентовано, що проблема розвитку правової освіти є актуальною в умовах побудови сучасної правової держави, адже демократичні процеси, що відбуваються в Україні, здійснюються на тлі поширеної зневаги до права, яка виявляється у недотриманні конституційних прав і свобод громадян, прийнятті законів, що не відповідають Конституції України, порушенні державними органами, відомчими й посадовими особами встановлених державою приписів, прояві правового нігілізму та крайнього ступеню деформації правосвідомості, що призводить до криміналізації суспільних відносин, поширення корупції тощо. Доведено, що основні зусилля слід спрямувати на забезпечення реалізації правової політики держави щодо правової освіти населення та визначення шляхів її модернізації.

Ключові слова: правова освіта, людиноцентризм, правове виховання, правосвідомість, принцип, завдання, модернізація освіти.

Повний текст статті:

Adobe Acrobat Pro PDF

Список використаних джерел:

  1. Требін М. П. Філософія правової освіти в Україні: напрями і перспективи. URL: http://eprints.kname.edu.ua/39012/1/33-38.pdf
  2. Кремень В. Г. Освіта і наука в Україні – інноваційні аспекти. Стратегія. Реалізація. Результати. К. : Грамота, 2005. 447 с.
  3. Про освіту :Закон України від 09.2017 № 2145-VIII. Відомості Верховної Ради. 2017. № 38-39. ст.380.
  4. Скакун О.Ф. Теорія права і держави. Харків: Консум, 2004. 656 с. URL: https://westudents.com.ua/glavy/69987-11-pravove-vihovannya.html.
  5. Правознавство : підруч. / А. І. Берлач та ін. ; за заг. ред. В. В. Копєйчикова, А. М. Колодія. К. : Юрінком Інтер, 2007. 752 с.
  6. Особливості правової освіти в Україні Юридична деонтологія. URL: http://pidruchniki.com/16011013/pravo/osoblivosti_pravovoyi_osviti_ukrayini.
  7. Оніщенко Н. М. Правова освіченість у контексті рівнів правової освіти. URL: http://www.viche.info/journal/3413/.
  8. Про Національну програму правової освіти населення: Указ президента України від 18.10.2001 № 922/2001. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/992/2001.
  9. Деякі питання реформування державного управління України: Постанова КМУ від 24 червня 2016 р. №474-р. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/474-2016-%D1%80

АДМІНІСТРАТИВНО-ПРАВОВИЙ СТАТУС РАХУНКОВОЇ ПАЛАТИ УКРАЇНИ

УДК 347.73(477) : 336. 146/147

Владова Олена Іванівна,

аспірант кафедри державно-правових

дисциплін та адміністративного права

Центральноукраїнського державного педагогічного

 університету імені Володимира Винниченка

[email protected]

Анотація

У статті досліджено особливості адміністративно-правового статусу Рахункової палати як суб`єкту вищого фінансового контролю. Проаналізовано складові елементи адміністративно-правового статусу, зокрема: склад, структура, статус, принципи діяльності, повноваження та організаційна будова.

Ключові слова: Рахункова палата, адміністративно-правовий статус, фінансовий контроль.

Повний текст статті:

Adobe Acrobat Pro PDF

Список використаних джерел:

  1. Административное право Украины: учебник / под общей ред. С.В. Кивалова. X.: «Одиссей», 2004. 880 с.
  2. Барабаш Ю.Г. Парламентський контроль в Україні: проблеми теорії та практики: автореф. дис… канд. юрид. наук: 12.00.02. Х., 2004. 17 с.
  3. Виконавча влада і адміністративне право / [за заг. ред. В.Б. Авер'янова]. К: Видавничий Дім «Ін-Юре», 2002. 668 с.
  4. Кононець О. М., Жидченко К. П. Адміністративно-правовий статус суб’єктів забезпечення виплати одноразової грошової допомоги військовослужбовцям. Закарпатські правові читання. Том 1. С. 158-162.
  5. Невідомий В. І. Рахункові палати як органи фінансового контролю в Україні та Європі: конституційнопорівняльний аналіз: автореф. дис. …канд. юрид. наук: 12.00.02. К., 2007. 20 с.
  6. Про доступ до публічної інформації: Закон України від 13 січ. 2011 р. № 2939-VI. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2939-17.
  7. Про Рахункову палату: Закон України від 02 лип. 2015 р. № 576-VIII. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/576-19.
  8. Сараскіна Т. В. Організаційно-правові засади діяльності податкової міліції в України : дис. … канд. юрид. наук. X., 2000. 212 с.
  9. Якимов О. Я. Субьекты административной юрисдикции (правовой статус и его реализация) : монография. Ч. М. : ВНИИ МВД РСФСР, 1996. С. 34.

ЗАСОБИ МАСОВОЇ ІНФОРМАЦІЇ ТА ЇХ ВПЛИВ НА СУСПІЛЬСТВО ЯК ОДНА ІЗ ЗАГРОЗ ДЛЯ НАЦІОНАЛЬНОЇ БЕЗПЕКИ УКРАЇНИ У СФЕРІ ВИКОРИСТАННЯ ІНФОРМАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ

УДК 681.3.06

Буран Олександр Андрійович,

аспірант кафедри державно-правових дисциплін

та адміністративного права

Центральноукраїнського державного педагогічного

університету імені Володимира Винниченка

[email protected]

Анотація

У статті проведено дослідження впливу засобів масової інформації на суспільство, основні тенденції розвитку та напрямки використання традиційних та інноваційних методів передачі інформації з метою формування необхідної громадської думки. Зазначено, що засоби масової інформації є не просто суб'єктами впливу на масову свідомість, але й інструментом за допомогою якого здійснюється безпосереднє її формування. У зв’язку з цим, розглянуто роль медіа як одного з найголовніших джерел інформації про навколишній світ, а також потенційні спроби свідомого перекручення та викривлення фактів об’єктивної реальності як загрози національній безпеці України.

Ключові слова: засоби масової інформації, суспільство, інформація, медіа,  громадська думка, національна безпека.

Повний текст статті:

Adobe Acrobat Pro PDF

Список використаних джерел:

  1. Остроухов В.В., Петрик В.М., Присяжнюк М.М. Інформаційна безпека (соціально-правові аспекти): Підручник / за ред. Є.Д. Скулиша. К.: КНТ, 2010. 776 с.
  2. Ольшанский Д.В. Политический PR. СПб.: Питер, 2008. 544 с.
  3. Мельник Д.С., Лашкет О.С. Запобігання маніпулюванню суспільною свідомістю з використанням засобів масової інформації. Юридичний радник. 2006. № 3 (11). С. 133-137.
  4. Про Національну раду України з питань телебачення і радіомовлення: Закон України від 23 вер. 1997 р. №538/97-ВР. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/538/97-%D0%B2%D1%80.
  5. Про затвердження Положення про порядок видачі ліцензії провайдера програмної послуги: Рішення Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення від 28 груд. 2011 р. №2979. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0351-12
  6. Про телебачення і радіомовлення: Закон України від 21 груд. 1993 р. № 3759-ХІІ. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/3759-12.
  7. Марущак А.І. Правомірні засоби доступу громадян до інформації: Науково-практичний посібник. Біла церква: Буква, 2006. 432 с.
  8. Протидія негативному впливу інформаційної пропаганди іноземних та вітчизняних засобів масової інформації на об’єднання українського суспільства навколо ідей української державності. URL: http://dnipr.dp.gov.ua/OBLADM/dnepr_rda.nsf/docs/6FA7E8C43571BCF7C2257E0B00496563?OpenDocument&PrintForm
  9. Рекомендація № R (94) 13 Комітету міністрів Ради Європи державам-учасницям «Про заходи забезпечення прозорості засобів масової інформації» від 22 листоп. 1994 р. № R(94), R(94). URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/994_092
  10. Савельев Д. Некоторые проблемы международного права телекоммуникаций. Інтернет-сторінка «Право та інтернет». URL: https://portalus.ru/modules/internationallaw/rus_readme.php?subaction=showfull&id=1164101617&archive=1447002065&start_from=&ucat=&.
  11. Цивільний кодекс України: Кодекс від 6 січ. 2004 р. №435-IV. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/435-15.
  12. Сляднєва Г. Правове регулювання доступу державних органів до комерційної таємниці. Підприємництво, господарство і право. 2005. № 10. С. 55-58.
  13. Петрик В.М. Забезпечення інформаційної безпеки держави: підручник; за заг.ред. О.А. Семченка та В.М. Петрика. К.: ДНУ «Книжкова палата України», 2015. 672 с.

НОРМИ МІЖНАРОДНОГО ПРАВА ЩОДО ДЕРЖАВНОГО РЕГУЛЮВАННЯ ГОСПОДАРСЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

УДК 346.11

Матвійчук Анатолій Васильович,

кандидат юридичних наук,

доцент кафедри правосуддя юридичного факультету

Державного університету інфраструктури та технологій

[email protected]

Анотація

У статті розглядається проблема регулювання господарської діяльності нормами міжнародного права. Подаються принципи і методи такого регулювання. На основі міжгалузевих здобутків визначаються шляхи щодо вдосконалення господарської діяльності нормами міжнародного права. Систематизуються норми міжнародного права щодо регулювання господарської діяльності. У статті розглядається проблема формування норм міжнародного права в умовах постійної трансформації економічних відносин. Визначаються методи досягнення стабільного стану суб’єкта економічних відносин з урахуванням економічних та юридичних важелів. Встановлюються та констатуються фактори міжнародного підприємництва як необхідної умови розвитку суб’єкта економічної діяльності. Визначається авторське бачення місця і ролі держави в міжнародній співпраці суб’єктів господарювання, межі регулювання міжнародних відносин та методи втручання у діяльність міжнародного співробітництва за визначених умов.

Ключові слова: господарська діяльність, міжнародне право, норма права, принципи , методи.

Повний текст статті:

Adobe Acrobat Pro PDF

Список використаних джерел:

  1. Актуальні проблеми господарського права : навчальний посібник / Беляневич О.А. [та ін]; за заг. ред. В.С. Щербини; КНУТШ. Київ : Юрінком Інтер, 2012. 528 с.
  2. Вінник О.М. Господарське право : навчальний посібник. 2-ге вид., змінене та доп. Київ : Правова єдність, 2009. 768 с.
  3. Скакун О.Ф. Теорія держави і права : підручник; пер. з рос. Харків : Консум, 2006. 656 с.
  4. Господарський кодекс України. Офіційний вісник України. 2003. № 11. С. 303.
  5. Вінник О.М. Господарське право : навчальний посібник. 2-ге вид., змінене та доп. Київ : Правова єдність, 2009. 768 с.
  6. Новошицкий А.Н. Эффективность выполнения системой санкций компенсационной функции. Донецк, 1975. 23 с.
  7. Армаш Н.О., Слінько І.В. Методика отримання, перевірки та реалізації інформації щодо корупційних діянь. Держава та регіони (Серія «Право»). № 1. С. 7-14.
  8. Беззубов Д.О. Правова безпека підприємства в Україні (господарсько-правовий аспект). Наукові праці Національного авіаційного університету. Серія: Юридичний вісник «Повітряне і космічне право»: Зб. наук. пр..К.: НАУ, 2015. № 3 (36). С.119 – 125.