
Відбулася звітна конференція з навчальної пропедевтичної практики з фаху студентів спеціальності “Середня освіта (Географія)”
Студенти спеціальності “Середня освіта (Географія)” проходили навчальну пропедевтичну практику з фаху в період з 7 квітня по 11 квітня 2025 року.
Практика проходила на базі закладів загальної середньої освіти та сприяла ознайомленню студентів з професійною діяльністю вчителя географії.
Метою пропедевтичної практики з фаху було ознайомлення студентів із веденням шкільної документації, осмислення ними теоретичних основ курсу методики навчання географії, підготовка до виконання функцій учителя географії закладів загальної середньої освіти.
Зміст пропедевтичної практики з фаху включав три модулі: організаційний, методичний та аналітичний.
Основні завдання практики:
- ознайомити студентів з особливостями роботи закладу загальної середньої освіти, реалізацією положень Концепції Нової української школи (особливо в частині нового змісту освіти, формування ключових компетентностей та наскрізних умінь, критеріїв оцінювання тощо), останніми змінами до навчальних програм та підручників з географії), правилами ведення шкільної документації;
- закріпити, розширити та поглибити теоретичні знання та практичні уміння, отримані в процесі вивчення методики навчання географії;
- формувати уміння аналізувати сайт закладу загальної середньої освіти, виявляти особливості організації освітнього процесу (в т.ч. під час дистанційного навчання) в конкретному освітньому закладі;
- формувати уміння ведення шкільної документації;
- ознайомити з професійними обовʼязками вчителя географії, особливостями його роботи під час дистанційного навчання;
- формувати уміння спостерігати за освітнім процесом та аналізувати уроки географії (у т.ч. онлайн-уроки, відеоуроки);
- вдосконалити уміння складати календарно-тематичні плани роботи вчителя та плани-конспекти уроків;
- формувати уміння здійснювати огляд науково-публіцистичної літератури, навчально-методичних ресурсів з метою підготовки доповідей методичної тематики;
- виховувати у студентів потребу в безперервній педагогічній самоосвіті.
Методичне керівництво практикою здійснювала кандидат географічних наук, доцент Маслова Наталія Миколаївна.
17 квітня відбулася звітна конференція з навчальної пропедевтичної практики з фаху, під час якої студенти поділилися враженнями та досвідом, а також представили результати науково-дослідної роботи, яку вони проводили в рамках виконання індивідуального творчого завдання. Індивідуальні завдання для студентів мали на меті надбання ними умінь та навичок здійснювати огляд науково-публіцистичної, навчально-методичної літератури з окремо взятої методичної проблематики та підготовку наукової доповіді з теми.
На конференції були представлені такі доповіді:
1. Методи і прийоми розвитку критичного мислення на уроках географії (Абрамець К.).
2. Дидактичні ігри на уроках географії як форма організації навчання в НУШ (Дерман О.)
3. Застосування електронної платформи Classtime з метою контролю знань учнів з географії (Панфіл А.)
4. Патріотичне виховання учнів на уроках географії (Камʼяна В.)
5. Можливості застосування інтерактивних вправ з онлайн-сервісу LearningApps.org в процесі навчання географії (Остра М.)
6. Інтерактивні технології на уроках географії (Жуков Н.)
7. Екологічне виховання на уроках географії (Козубенко Д. та Кульбаба Д.).
8. Методика підготовки і проведення практичних робіт з географії (Шокал М.).
Пропедевтична практика з фаху дозволила студентам не тільки навчитися аналізувати освітній процес з географії, але й поглибити знання з теоретичного курсу методики навчання географії та підготувати їх до виробничої педагогічної практику у школі.
Публікацію підготувала доцент Маслова Н. М.