Інструменти доступності

  • вул. Шевченка, 1, м. Кропивницький
  • (0522) 32-17-18
istfak_logo

Факультет психології та історії

Дметерко Наталія Володимирівна

Dmeterko

кандидат психологічних наук, доцент, доцент кафедри

Освіта:
Слов’янський державний педагогічний інститут, 1993р. Спеціальність: «Педагогіка та психологія (дошкільна)». Кваліфікація: викладач дошкільної педагогіки та психології, вихователь.

 

 

Напрями наукової та професійної діяльності: професійна підготовка майбутніх психологів; розвиток професійної рефлексії та рефлексивного мислення практичних психологів в умовах глибинної психокорекції; психокорекційна та психоконсультативна робота на засадах психодинамічного підходу; психологічна допомога різним категорія населення, що опинились у складних життєвих обставинах.

Експерт Національного агентства із забезпечення якості вищої освіти
Гарант освітньо-професійної програми «Психологія (практична психологія)» першого (бакалаврського) рівня вищої освіти

Тема кандидатської дисертації:

«Формування прийомів рішення пізнавальних задач у старших дошкільників» (1996 р.).

Транслітерація імені: Dmeterko Nataliia 

ORCID iD: 0000-0002-6333-8696

Профілі: Scopus, Web of Science, Google Scholar

Дисципліни, які викладає: «Основи психологічних досліджень», «Вступ до спеціальності», «Психосоматичні основи здоров’я», «Кризова психологія»

Відзнаки:

  • Почесна грамота Донбаського державного педагогічного університету (2014 р.)
  • Грамота Слов’янського державного педагогічного інституту

Основні публікації

Монографії

  1. Дметерко Н.В. Психодинамічний та синергетичний підходи до розвитку рефлексивного мислення в системі професійної підготовки психологів. Сучасна освіта в Україні: особливості розвитку в умовах воєнного стану та повоєнні перспективи: колективна монографія (електронне видання) / за заг. редакцією проф. Я.В. Галети; наук. ред. проф. Т.Я. Довга. Дніпро: Середняк Т. К., 2025. С. 528-547. (1.5 д.а.). Режим доступу: >https://dspace.cusu.edu.ua/handle/123456789/6082. DOI: https://doi.org/10.36550/978-617-8540-83-8-25 ORCID iD: https://orcid.org/0000-0002-6333-8696
  2. ДметеркоН.В. Розвиток рефлексивного мислення майбутніх психологів-практиків методами глибинної психокорекції / Наукова школа академіка НАПН України Тамари Яценко: колективна монографія / за заг. ред. акад. Т.С. Яценко. Дніпро : Інновація, 2019. с.228-234.
  3. Dmeterko N. Deep-correction dialogue as a condition of development of reflection thinking person / Person, Family, and Society : Interdisciplinary Approach to the Harmonization of Interests. Monograph. 2016. The Academy of Management and Administration in Opole. Opole, Poland. 5 part. pp.328-335

Навчально-методичні посібники:

  1. Дметерко Н.В. Дитяча психологія: лекційний і практичний курс : Навчально-методичний посібник. Слов’янськ: Видавництво Б.І. Маторіна, 2019. 159 с.
  2. Дметерко Н.В. Соціальна психологія: лекційний і практичний курс : Навчально-методичний посібник. Слов’янськ: Видавництво Б.І  Маторіна, 2019. 123 с.
  3. Дметерко Н.В. Вікова психологія: Методичні рекомендації для підготовки до практичних занять та самостійної роботи студентів спеціальності 053 Психологія денної та заочної форми навчання. Слов’янськ: Вид-во Б.І. Маторіна, 2020. 105 с.
  4. Дметерко Н.В. «Психологічна діагностика : Методичні рекомендації для підготовки до практичних занять та самостійної роботи студентів спеціальності 053 Психологія денної та заочної форми навчання. Слов’янськ : Видавництво Б.І. Маторіна, 2021. 55c. URL: http://dspace.ddpu.edu.ua/ddpu/handle/123456789/861
  5. Дметерко Н.В. «Проективні методи дослідження особистості : Методичні рекомендації для підготовки до практичних занять та самостійної роботи студентів спеціальності 053 Психологія денної та заочної форми навчання. Слов’янськ : Видавництво Б.І. Маторіна, 2021. 31 с. URL: http://dspace.ddpu.edu.ua/ddpu/handle/123456789/860
  6. Експериментальна психологія та методи математичної статистики: метод. рек. для підготовки до практичних занять та самостійної роботи здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спец. 053 "Психологія" денної та заочної форми навчання [Електронний ресурс] / уклад. Н. В. Дметерко. Слов’янськ ; Дніпро : ДВНЗ «ДДПУ», 2024. 50 с. URL: http://dspace.ddpu.edu.ua/ddpu/handle/123456789/862
  7. Основи психотерапії: теорія і практика: метод. рек. для підготовки до практичних занять та самостійної роботи здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спец. 053 "Психологія" денної та заочної форми навчання [Електронний ресурс] / уклад. Н. В. Дметерко. Слов’янськ ; Дніпро : ДВНЗ «ДДПУ», 2024. 61 с. URL: <http://dspace.ddpu.edu.ua/ddpu/handle/123456789/863
  8. Галушко Л.В., Дметерко Н.В., Клочек Л.В. Методологія психологічних досліджень: Методичні рекомендації для підготовки до практичних занять та самостійної роботи здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти спеціальності 053 Психологія денної та заочної форми навчання : [Електронне видання]. Кропивницький, 2025. 58 с.

Наукові публікації у періодичних виданнях, які включені до наукометричних баз, рекомендованих МОН України, у тому числі Scopus, Web of Science Core Collection

  1. Galushko L.Y., Dmeterko N.V., Yevtushenko I.V., Maksymenko О.G., Pedchenko О.V., Polyanichko E.N., Tuz L.G., Usatenko O.N. Psychodynemic paradigm and its development in Ukraine. PSYCHOLINGUISTICS (2013). Volume 12.  p. 51-62. URL: https://psycholing-journal.com/index.php/journal/issue/view/26/12-2013

Статті у наукових фахових виданнях України

  1. ДметеркоН.В., ШайдаН.П. Дослідження розвитку рефлексивного мислення психологів-практиків на засадах психодинамічного підходу. Психологічних часопис.  № 8 (19) Київ,  C. 120-134. [Електронний ресурс]. URL:   http://www.apsijournal.com
  2. ДметеркоН.В. Емпіричне дослідження розвитку рефлексивного мислення психологів методом глибинно-корекційної інтерпретації. Теорія і практика сучасної психології. Збірник наукових праць. Т.2. № 4., 2019. C.21-25.
  3. Дметерко Н.В. Методологія психодинамічного підходу дослідження розвитку рефлексивного мислення психологів. Науковий вісник Херсонського державного університету. Серія: Психологічні науки. Випуск Херсон, 2019. С. 80-86. Режим доступу: https://pj.journal.kspu.edu/index.php/pj/article/view/989
  4. Дметерко Н.В. Емпіричне дослідження розвитку рефлексивного мислення психологів у процесі глибинно-корекційного діалогу. Науковий журнал «Габітус». Випуск 17, 2020. С.73-77. Режим доступу: http://habitus.od.ua/journals/2020/17-2020/15.pdf
  5. Дметерко Н.В. Самоорганізація рефлексивного мислення психологів-практиків: синергетичний контекст. Науковий журнал «Габітус». Випуск 29, С. 58-62. Режим доступу: http://habitus.od.ua/journals/2021/29-2021/11.pdf
  6. Дметерко Н.В., Шайда О.Г. Глибинне пізнання особистісної проблеми як умова самоорганізації рефлексивного мислення. Науковий вісник Ужгородського національного університету. Серія психологія Випуск 4. 2021р. С. 93-96. Режим доступу: http://psy-visnyk.uzhnu.uz.ua/index.php/psy/article/view/61.
  7. Дметерко Н.В. Порівняльний аналіз методів розвитку професійної рефлексії та рефлексивного мислення фахівця. Науковий вісник Ужгородського національного університету. Серія Психологія Випуск 6. 2022р. С. 45-49. Режим доступу: http://psy-visnyk.uzhnu.uz.ua/index.php/psy/article/view/174.
  8. Дметерко Н.В., АматьєваО.П. Основні напрямки розвитку психологічної компетентності педагогів. Науковий журнал «Габітус». Випуск 52, 2023. С.66-70. Режим доступу: http://habitus.od.ua/journals/2023/52-2023/11.pdf
  9. ПаркулабО.Г., Дметерко Н.В. Арттерапевтичні технології психологічної допомоги дітям, які опинились у складних життєвих обставинах. Наукові праці Міжрегіональної Академії управління персоналом. Психологія. № 2 (58). 2023 р.. С. 31-36. Режим доступу: http://journals.maup.com.ua/index.php/psychology/article/view/2691/3153.
  10. Дметерко Н.В. Подолання професійних деформацій психологів методами глибинної психокорекції. «Наукові записки. Серія: Психологія» № 2(4)’2024. С.51-56. Режим доступу: https://journals.cusu.in.ua/index.php/psychology/article/view/464/437
  11. Дметерко Н.В. Чинники психологічної резильєнтності: процесуальна психодіагностика та глибинна психокорекція. «Наукові записки. Серія: Психологія» № 4(6). 2024. С. 44-49. Режим доступу: https://journals.cusu.in.ua/index.php/psychology/article/view/589/557
Image

Столітні традиції якісної освіти!

Підписатись