Шевчук Оксана Романівна
кандидат юридичних наук, доцент,
доцент кафедри конституційного, адміністративного
та фінансового права
юридичного факультету Тернопільського національного
економічного університету
Ментух Наталія Фелікіссімівна
кандидат юридичних наук, доцент,
доцент кафедри конституційного, адміністративного
та фінансового права
юридичного факультету Тернопільського національного
економічного університету
Анотація
Стаття присвячена аналізу правової природи страхування як суспільного явища, що, з одного боку, виступає як елемент фінансової системи країни, з іншого – як механізм захисту осіб від негативних наслідків певних непередбачуваних подій. При цьому висвітлюється саме фінансовоправовий аспект страхової діяльності. Визначається поняття принципів страхування з позицій фінансового права, надається історико-правовий аналіз становлення фінансово-правового регулювання страхової діяльності.
Ключові слова: принципи страхування; фінансово-правове регулювання страхової діяльності; фінансові правовідносини; фінансово-правовий режим страхування.
Повний текст:
Список використаних джерел:
1. Жилкина М.С. Государственное регулирование страхового рынка в США / М.С. Жилкина // Страховое дело. – 1999. – № 10. – С. 38-43.
2. Кінащук Л.Л. Організаційно-правові особливості функцій та принципів страхування / Л.Л.Кінащук // Підприємництво, господарство і право. – 2001. – № 10. – С. 47-50.
3. Кожевников С.Н. Общеправовые и отраслевые принципы: сравнительный анализ / С.Н.Кожевников, А.П. Кузнецов // Юрист. – 2000. – № 4. – С. 64-68.
4. Любенська О. Ключові принципи страхування: вимоги Міжнародної асоціації органів нагляду за страхуванням / О. Любенська // Страхова справа. – 2001. – № 4. жовт.-груд. – С. 92-95.
5. Постанова Правління НБУ від 18.06.2015 року №391, що затвердила Комплексну програму розвитку фінансового сектору України до 2020 року [Електронний ресурс]. ─ Режим доступу: http:// www.bank.gov.ua/doccatalog/document?id=18563297.
6. Проект від 23.08.2012 року, який розроблений Українською федерацією убезпечення «Стратегія розвитку страхового ринку України в 2012-2021» [Електронний ресурс]. ─ Режим доступу: http://ufu.org.ua/ua/about/activities/strategic_initiatives/525
7. Про страхування: Закон України від 7.03.1996 р. // Відомості Верховної Ради України. – 1996. – № 18. – Ст. 78.
8. Ментух Н.Ф. Гармонізація законодавства України про фінансові послуги з правом європейського союзу в рамках угоди про асоціацію між Україною та ЄС./ Н.Ф. Ментух , О.Р. Шевчук // Актуальні проблеми правознавства. – 2016. – № 1. – С. 214 - 216.
9. Шевчук О.Р. Фінансово-правові принципи страхування в Україні / О.Р.Шевчук, М.Є. Ороновська // Порівняльно-аналітичне право. – 2017. – № 4. – С. 68-72.
Фомічов Костянтин Сергійович
кандидат юридичних наук, доцент,
доцент кафедри адміністративного,
кримінального права та процесу
Кропивницького інституту державного
та муніципального управління
Анотація
Стаття присвячена розкриттю адміністративно-правового статусу громадян в сфері будівництва, особливостям правових відносин громадян з органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування з питань будівельної галузі, а також захисту громадян від неправомірних дій публічних суб’єктів з питань будівництва .
Ключові слова: правове положення громадян у галузі будівництва, адміністративна відповідальність, контроль, нагляд, містобудівна діяльність.
Повний текст:
Список використаних джерел:
1. Кодекс України про адміністративні правопорушення // Відомості Верховної Ради УРСР. - 1984. - № 51. - Ст. 1122.
2. Колпаков В.К. Адміністративно-деліктний правовий феномен: [Монографія] / В.К.Колпаков. – К.: Юрінком Інтер, 2004. – 528 с.
3. Конституція України // Відомості Верховної Ради України. – 1996. – № 30. – Ст. 141.
4. Кудрявцев В.Н. Закон, поступок, ответственность / В.Н. Кудрявцев. - М.: Наука, 1986. - 448 с.
5. Лук’янець Д.М. Інститут адміністративної відповідальності: проблеми розвитку [Монографія] / Д.М. Лук’янець. - К.: Ін-т держави і права ім. В.М. Корецького НАН України, 2001. - 220 с.
6. Нормативно-правові документи з питань будівництва: Збірник / Упорядник М.І. Камлик. – К.: Атіка, 2003. – 528 с.
7. Орзих М.Ф. Личность и право / М. Ф. Орзих. - М. : Юрид. лит., 1975. - 111 с.
8. Про джерела фінансування органів державної влади: Закон України // Відомості Верховної Ради України. - 1999. - № 34. - Ст. 274.
9. Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення: Закон України // Відомості Верховної Ради України. - 1994. - № 27. - Ст. 218.
10. Про затвердження Порядку надання містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки, їх склад та зміст: Наказ Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 07 лип. 2011 р. №109.
11. Цивільний кодекс України від 16 січня. 2003 р. №435-IV // Офіційний вісникУкраїни. – 2003. - №№ 40-44. – Ст. 356.
12. Ромасько В.О. Державний контроль у сфері будівництва: адміністративно-правові засади: дис. … канд. юрид. наук : 12.00.07 / Ромасько В.О . – Х., 2010. – 196 с.
Фоменко Андрій Євгенович
кандидат юридичних наук,
Ректор Дніпропетровського державного
університету внутрішніх справ
Анотація
У статті досліджуються основні принципи, які відіграють важливу роль у забезпеченні рівності учасників адміністративно-правового спору. Розглянуто деякі проблеми співвідношення тих рішень Конституційного Суду України і Європейського суду, в яких з’ясовується зміст цих принципів. Визначено, що більшість принципів, згідно з якими відправляється правосуддя у справах адміністративної юрисдикції, є загальними, тобто властивими для всіх видів судочинства. Лише в адміністративному судочинстві запроваджено принцип офіційного з’ясування обставин у справі. Зазначено, що завдяки поєднанню загальних і спеціального принципів забезпечується рівність учасників адміністративно-правового спору в судовому процесі, незважаючи на їх нерівність у правовідносинах, що передували його виникненню.
Ключові слова: принципи, адміністративно-правовий спір, правосуддя, справи адміністративної юрисдикції, рівність учасників.
Повний текст:
Список використаних джерел:
1. Шевцова Н. В. Застосування принципів диспозитивності та офіційності в адміністративному судочинстві / Н. В. Шевцова // Право і безпека. – 2009. – № 4. – С. 74.
2. Диков Г. В. Проблемы создания административной юстиции (в свете зарубежного опыта)/ Г. В. Диков // Гос-во и право. – 2001. – № 5. – С. 39.
3. Конституція України. Прийнята на п’ятій сесії Верховної Ради України 28 червня 1996 р. // Відомості Верховної Ради України. — 1996. — №30.
4. Міжнародний пакт про громадянські та політичні права: ратифік. Указом Президії Верхов. Ради УРСР від 19 жовт. 1973 р. // Вісн. Конституц. Суду України. – 2007. – № 1. – С. 91–106.
5. Кодекс адміністративного судочинства України [Електронний ресур]. - Режим доступу: http://zakon5.rada.gov.ua/laws/show/2747-15
6. Рішення Конституційного Суду України у справі за конституційним поданням Верховного Суду України щодо відповідності Конституції України (конституційності) положенням статті 69 Кримінального кодексу України (справа про призначення судом більш м’якого покарання) від 2 листопада 2004 р. // Офіц. вісн. України. – 2004. – № 45. – Ст. 2975
7. Рабінович П. М. Верховенство права в інтерпретації Страсбурзького Суду та Конституційного Суду України / П. М. Рабінович // Вісн. Конституц. Суду України. – 2006. – № 1. – С. 37–46.
8. Гаращук В. М. Контроль та нагляд у державному управлінні : монографія / В. М. Гаращук. – Х. : Фоліо, 2002. – С. 22.
9. Шмідт Г. Специфічні вимоги до судді адміністративного суду при застосуванні процесуальних принципів адміністративного судочинства / Г. Шмідт // Матер. конф. з нагоди запровадження адм. судочинства в Україні (м. Київ, 30 вер. 2005 р.). – К. : Б. в., 2005. – С. 57–59.
10. Комаров В.В. Рішення Європейського суду з прав людини та Конституційного Суду України: проблема конкуренції / В.В.Комаров // Пробл. законнос- ті: акад. зб. наук. пр. / відп. ред. В. Я. Тацій. – Х. : Нац. юрид. акад. України, 2009. – Вип. 100. – С. 31–41.
Кучеренко Олексій Миколайович
кандидат юридичних наук,
провідний фахівець відділу кадрового забезпечення
Дніпропетровського державного університету
внутрішніх справ
Анотація
Стаття присвячена аналізу та розкриттю сутності правопорушень в інформаційній сфері, а також проаналізовано сучасне законодавство яке регулює суспільні відносини в інформаційній сфері. Особливу увагу приділено характеристиці національної концепції інформаційної безпеки, враховуючи суттєві зміни в суспільному житті держави.
Ключові слова: інформаційна політика, адміністративне правопорушення, інформаційна безпека, телекомунікаційні послуги, безпека громадян.
Повний текст:
Список використаних джерел:
1. Сидоренко В.Л. Інформаційна сфера України: стан, проблеми і перспективи / В.Л. Сидоренко. — К., 2016. — 94 с.
2. Ліпкан В.А. Адміністративно-правове регулювання національної безпеки України: [монографія] / Ліпкан В.А.. — К. : Текст, 2008. — 440 с.
3. Про основи національної безпеки України: Закон України від 19.06.2003, № 964 -IV. / Відомості Верховної Ради України (ВВР), 2003, N 39, ст.351
4. Про Стратегію національної безпеки України: Указ президента України вiд 26.05.2015 № 287/2015. / Офіційний вісник України вiд 28.05.2015 - 2015 р., № 11, стор. 7, стаття 389, код акту 38751/2015
5. Конституція України: Закон України вiд 28.06.1996 № 254к/96-ВР / Відомості Верховної Ради України вiд 23.07.1996 - 1996 р., № 30, стаття 141
6. Погорецький М.А. Функціональне призначення оперативно-розшукової діяльності у кримінальному процесі: [монографія] / М.А. Погорецький. – Х. : Аріс, ЛТД, 2007. – 576 с.
7. Кодекс України про адміністративні правопорушення: Закон України вiд 07.12.1984 № 8073-X. / Відомості Верховної Ради Української РСР (ВВР). – 1984. – додаток до № 50. – Ст. 1122.
8. Кодекс про адміністративне судочинство України: Закон України вiд 06.07.2005 № 2747-IV. / Відомості Верховної Ради України. – 2005. –№ 35–37. – Ст. 446.
9. Про ліцензування видів господарської діяльності: Закон України вiд 02.03.2015 № 222-VIII. / Відомості Верховної Ради України (ВВР), 2015, N 36, ст.299
10. Про інформацію: Закон України від 02.10.1992, № 2657-XII. / Відомості Верховної Ради. – 1992. – № 48. – Ст. 650.
Кондратенко Віталій Миколайович
кандидат юридичних наук, доцент,
доцент кафедри галузевого права та правоохоронної діяльності
Центральноукраїнського державного педагогічного
університету імені Володимира Винниченка
Анотація
У статті здійснено теоретико-правовий аналіз змісту системи адміністративно-правових засобів забезпечення зайнятості осіб з інвалідністю. Розглянуто наступні юридичні засоби: а) юридичні засоби організаційного характеру щодо впорядкування форми, змісту та порядку складання трудових договорів і контрактів; здійснення повідомної реєстрації колективних договорів і угод; б) юридичні засоби фінансового характеру щодо порядку компенсації роботодавцям витрат за робочі місця осіб з інвалідністю, а також реалізації дозвільних процедур в частині отримання права користування пільгами з оподаткування; в) юридичні засоби контрольного характеру, у тому числі інспекційні відвідування та невиїзні інспектування; складання протоколів про адміністративні правопорушення та накладення штрафів у сфері зайнятості осіб з інвалідністю. Зроблено висновки на рахунок недієвості окремих зі вказаних юридичних засобів, тому запропоновано певні законодавчі зміни щодо поліпшення даної ситуації.
Ключові слова: адміністративно-правові засоби, зайнятість, органи публічної адміністрації, особи з інвалідністю, роботодавці, трудовий договір, штрафні санкції.
Повний текст:
Список використаних джерел:
1. Биба Н.М. (2012). Стан працездатності як підстава для диференціації правового регулювання трудових відносин. Актуальні питання інноваційного розвитку. 2012. № 2. С. 64-67.
2. Шабанов Р. І. Поняття та класифікація правових гарантій у сфері зайнятості населення. Jurnalul juridic national: teorie şi practică. 2014. № 5. С. 124-128.
3. Трудове право України: підручник; за загальною редакцією М.І. Іншина, В.Л. Костюка, В.П. Мельника. вид. 2-ге, перероб. і доп. Київ: Центр учбової літератури, 2016. 472 с.
4. Про затвердження Форми трудового договору між працівником і фізичною особою, яка використовує найману працю, та Порядку реєстрації трудового договору між працівником і фізичною особою, яка використовує найману працю: наказ Мінсоцполітики України від 08.06.2001 № 260. Офіційний вісник України. 2001. № 27. Ст. 1219.
5. Про порядок повідомної реєстрації галузевих (міжгалузевих) і територіальних угод, колективних договорів: постанова Кабінету Міністрів України від 13.02.2013 №115. Офіційний вісник України. 2013. № 16. Ст. 554.
6. Про Порядок проведення атестації робочих місць за умовами праці: постанова Кабінету Міністрів України від 01.08.1992 № 442. URL: http://zakon5.rada.gov.ua/laws/show/442-92-п.
7. Про затвердження Положення про Державну службу України з питань праці: постанова Кабінету Міністрів України від 11.02.2015 № 96. URL: https://законодавство.com.
8. Про затвердження Порядку надання дозволу на право користування пільгами з оподаткування для підприємств та організацій громадських організацій інвалідів: постанова Кабінету Міністрів України від 08.08.2007 № 1010. Офіційний вісник України. 2007. № 60. Ст. 2377.
9. Деякі питання реалізації статті 26 та частини другої статті 27 Закону України «Про зайнятість населення»: постанова Кабінету Міністрів України від 15.04.2013 № 347. Урядовий кур’єр. 2013. № 95.